Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Data Cirkle op EQ-6-montering

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Data Cirkle op EQ-6-montering

Hallo,

ik heb al een aardig tijdje een telescoop. Toen ik de handleiding van internet had gehaald (wat ik matig vond, dat ze er niet effe een bij gegeven hebben), kwam ik er achter dat op de handleiding een Data Cirkle op is aangegeven, terwijl die niet op mijn telescoop zit :scratch: :scratch: :scratch: . Ik wilde vragen of meerdere EQ-6 of HEQ-5 bezitters ook geen Data Circle hebben...
    0
    Eens
    0%
    0
    Oneens
    0%
    0
    Er zit wat in
    0%
    0
    Ik ben sprakeloos
    0%
    0
    Er is chaos in het heelal, maar het heelal is geen chaos.

Tja, wat bedoel je met data circle? Het dingetje van de datum of de cirkel van de uuras?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Sorry, kben een beetje onduidelijk,

ik bedoel die date circle aan het begin van die polar scope. niet die twee ringen met die uren en graden rond die twee assen. maar een cijferplaatje rond de polarscope
      Er is chaos in het heelal, maar het heelal is geen chaos.

Commentaar

Dat is de uur instelling van je poolzoeker, als ik me niet vergis( geen heq 5/6 bezitter) je poolzoeker kan je instellen op tijd, zo staat je poolzoeker altijd goed, om polaris in dat kleine rondje te zetten.

Commentaar

Ik heb ook een EQ6 montering en bij mij mist die schaalverdeling ook. Ik heb hem echter ook niet nodig: als ik er doorheen kijk zie ik het sterrenbeeld grote beer staan. Als ik die net zo draai als in het echt, en de poolster vervolgens in het rondje, staat hij goed ingesteld...
          30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

Werken...
          X