Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

HEQ-5 Update!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

HEQ-5 Update!

HEHE
    Eindelijk helder (nou ja... vochtige prut zeg maar) . Ik had maar een paar sterretjes nodig om mijn opgevoerde HEQ-5 te testen.
    Even kort samengevat:
    Nieuw vet..
    Nieuwe electronica..

Even geoefend om alles goed op de pool te zetten. Ik gebruikte een verlicht kruisdraadoculair.
    Mijn bedoeling was om met deze montering ongeveer 10 minuten (guided) te kunnen gaan belichten. Dat is voor mijn DSLR genoeg.
    Eerst op de pool. Na even oefenen (lastig zonder verlichte poolzoeker!) met een rood lampje: gelukt. Offset ingesteld, datum/tijd.
    Alles goed gebalanceerd en waterpas. Telescoop erop en flink uitvergroten maar. Eerst op capella, later op één van de sterren van orion. Een verlicht kruisdraadoculair (9mm) + 2x barlow.
    AAAAAAAAH.
    Het vloog mijn beeld uit in Rechte Klimming. Achteraf bleek dat ik de 'RA gear ratio' verkeerd had ingesteld.
    En daarna...Intellytrack aangezet (compenseert evt fouten in RA of DEC).
    En fietsen maar! Na een stuk of 5 losse correcties bleef de ster in ebeld staan.
    Ik heb geen correctie uit hoeven voeren gedurende een kwartier! Volgens mij ben ik blij.
    Tot zover...
    PEC heb ik dus niet gedaan. Moet misschien nog een keertje.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Dat beloofd dus veel moois! Bruikbare info voor mij Norbert. Bedankt. Ik ga binnenkort ook aan die upgrade denk ik.
    Heb jij de zaak zelf gesoldeerd (zoja, was dit goed te doen?) of heb je hem kant en klaar laten komen?
    "I canna' change the laws of physics captain!"

Commentaar

Nee, ik heb m lekker kant-en-klaar besteld. Ik vertrouw mijn soldeerkunsten niet zo.
      het in bouwen was heel simpel.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Werken...
      X