Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Meade DS serie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Meade DS serie

Hoi,
    Heb al eens een tijdje rondgekeken op dit forum, en denk dat de meade ds serie voor mij (absolute beginner) de beste keuze is. Ik twijfel alleen nog tussen de DS 2070 en de DS 2114. De eerste is een lenzentelescoop, de tweede een spiegeltelescoop. Allebei hebben ze zo een elektrisch besturingsapparaatje dat je helpt bij het vinden van de planeten. Wat is het verschil tussen lenzen en spiegel?, is de duurdere (2114) ook de beste dan? Thx,
    William

Het verschil is hem in de opening en de brandpuntsafstand. Bij de lenzentelescoop heb je een kleinere beeldveld en 2x minder lichtverzamelende vermogen. Kortom, met de spiegeltelescoop kan je meer zien.

Als je per se zo'n elektronische besturing wil dan kan je een van deze telescopen nemen, maar je kan voor het zelfde geld een veel grotere telescoop kopen zonder besturing waar je echt veel meer mee ziet. Kijk maar ff in deze topic

http://forum.astrostart.nl/viewtopic.php?t=793

In pagina 5 heb je telescopen van hetzelfde kwaliteit maar dan voor veel minder geld.
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Dank je voor de tips. Maar die GOTO functie is voor mij echt wel een vereiste, alsook de mogelijkheid om de telescoop te kunnen aansluiten op mijn laptop, al moet ik toegeven dat ik nog niet volledig de mogelijkheden daarvan hebt uitgespit. In mijn budget kom je dan toch steeds weer bij die DS serie uit

Commentaar

Werken...
      X