Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

welke montering voor een 8"

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

welke montering voor een 8"

ik heb nu mijn galaxia s op een eq2 en dit is om te fotograferen een afknapper.
    natuurlijk wist ik toen ik begon dat voor zo weinig geld niets te koop was voor dat geld.
    maar ik zit te denken om bijv. eerst een goede gebruikte montering te kopen, waar nu mijn galaxia opkan, en waar ik dan later ook deep sky mee kan fotograferen, natuurlijk met bv een 20cm newton.
    dat betekent dus dat hij dat gewicht moet kunnen dragen met fotografie.
    weet trouwens niet wat een 20cm newton weegt.
    maar wat is dus een montering die ik hier voor zou kunnen gebruiken.
    dacht zelf iets van een vixen gp-e, eq6 of kan een eq5 ook?
    wie helpt mij eens meedenken.
    127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

HEQ-5! Blijft transportabel en is net dat beetje meer dan een GP of EQ-5. Ik heb zelf een 8" newton op de GP gehad, en dat laat toch nog iets te wensen over. Ik verwacht dat je een Synta-achtige 8" hebt dus het zal wel de standaard F/5 versie zijn. Mijne woog rond de 9 kilo zonder achterplaat en zoeker. Je kunt er natuurlijk ook even mee op de weegschaal gaan staan.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

steem, bedankt voor je antwoord, maar ik heb nog niets, maar voor wat ik evt wil aanschaffen moet de montering voldoende zijn
      wat is het verschil tussen een eq5 en heq5 uitgezonderd de besturing.
      127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Draagcapaciteit. De HEQ-5 draagt circa 3 tot 4 kilo meer dan de EQ-5 zonder dat deze extreem veel groter en zwaarder is.
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
        X