Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

opzoek naar een volgmontering voor mijn camera.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

opzoek naar een volgmontering voor mijn camera.

hallo,
    heeft iemand een idee of er ergens op een site een volgmontering voor een sony a100 te vinden is?
    heb zelf al internet doorgespeurd maar dan vind ik alleen maar volgmonteringen van telescopen.
    dus weet iemand waar ik zo'n montering kan vinden?
    groetjes siom
    Skywatcher 150p Eq6 pro, sony slt a35.

Hallo Siom,

Je kunt bijvoorbeeld denken aan zelfbouw (Zie enkele voorbeelden bij ATM)
    Maar je kunt ook bijvoorbeeld een EQ2 kopen met een cameraaansluiting en en volgmotor: Deze
    Je kunt ook een Eq1 kopen, een met tafelstatief of met een veldstatief Daar koop je dan een volgmotor bij: Klik Deze is beter als de goedkopere, deze werkt ook goed bij lagere temperaturen. En dan heb je bij de Eq1 nog een fotostatief aansluiting nodig: Hier

xSteeljaw
    Last bewerkt door xSteeljaw; 21-11-12, 21:12.
    200mm f/4 Newton|WO GT81|Atik 314L Mono|HEQ5 pro
    Lid van Sterrenwacht Halley

Commentaar

Niet geheel ontopic, maar heeft de Sony A100 niet teveel last van ampglow om voor astrogebruik geschikt te zijn?
      Ik herinner me meer draadjes die dit probleem noemen van deze Sony series.

Het is maar dat je een afweging kan maken waar je je budget aan besteed.
      Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
      (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Google eens op Astrotrac.
        Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Zet hem op een EQ3-2 of EQ5 (evt. met PICgoto besturing......)
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

bedankt voor de reacties!
            ik ga denk ik voor een EQ1 met volgmontering...
            daar kan ik dan ook nog eventueel de telescoop opzetten (114 mm reflector)
            dan koop ik er nog een camera aansluiting bij en kan ik de scoop ook gebruiken voor
            nevels, alleen heb ik dan nog een ccd camera nodig...
            wat een dure hobby!

Commentaar

Als je die telescoop er nog op gaat zetten wordt het te wiebelig denk ik hoor als je daardoor dan ook nog wilt gaan fotograferen!
              Je kan wel je gewone camera erop zetten en gewoon widefield foto's maken.
              Als je die newton erop zet zou ik sowieso voor een eq 3-2 met volgmotor(en) gaan, daar kun je later ook nog een ong. max 130mm telescoop (150mm kan ook nog denk ik?) opzetten en erdoor fotografen.
              200mm f/4 Newton|WO GT81|Atik 314L Mono|HEQ5 pro
              Lid van Sterrenwacht Halley

Commentaar

dan word het een EQ2.
                is misschien ook wat handiger, alles zit er al bij!
                maar 2e hands kan ik niets vinden...
                dus dat word dan maar 170,- betalen...

Commentaar

Als je ook nog een telescoop en camera.
                  Min. eq-5metvolgmotor pp de ra as.
                  Beter zelfs heq5.
                  gr.johan eq5 - 450d- 135mm f3.5 takumar - sw 150pds
                  See more @ https://m.flickr.com/#/photos/126921268@N03/

Commentaar

oké, de EQ2 ga ik zo kopen...
                    nog 1 vraagje: is het merk skywatcher goed?
                    alvast bedankt!

Commentaar

Siom, klein adviesje, heb gedult spaar wat meer en koop iets goeds van de EQ2 krijg je spijt met deze montering kan je net aan wat aan planeet en maan fotografie doen en dan houd het op.
                      Lees de posts, de mensen die je een EQ5 adviezeren winnen daar niets aan en doen het uit eindelijk voor jou.

Commentaar

Siom, als je wilt beginnen met fotograferen is de montering het aller belangrijkste onderdeel... Daarna pas de telescoop en de camera... Aan de hand van je montering kun je telescoop kiezen, en aan de hand van de telescoop kan je de geschikte camera vinden.. (Beeldschaal, ect)

wil je allrounder worden, dus deepsky waarnemen/fotograferen, planeet fotografie, wide field fotografie, ect. Dan heb je minimaal een eq5 nodig en het liefst een Heq 5 pro.

Mij hebben ze de Heq 5 pro 1,5 jaar geleden geadviseerd, en nog geen moment spijt van gehad. Het is waar voor je geld.. Ten minste 2de hands..

Een neq6/CGEM is nog beter, maar niet meer heel erg mobiel... Prijs kaartje iets duurder.

Zelf wil ik dus mijn 1,5 oude advies doorgeven aan jou, omdat ik daar Heeel erg te vrede mee ben.

Twan,

ps, mijn Heq 5 pro staat te koop.
                        Gewoon ff geen handtekening

Commentaar

Werken...
                        X