Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

"Nieuw" fotostatief gevonden.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

"Nieuw" fotostatief gevonden.

Ik kijk al een tijdje uit naar een leuk, niet te duur fotostatief. Niets fancy's met volgmotoren of zo, maar gewoon een statief om
    de camera stevig op te monteren. Nu heb ik wel al een statiefje, maar daarvan zijn de pootjes soms lam, en zakken ze zomaar in.
    Daar durf ik de EOS camera dus niet op te plaatsen.

Vandaag liep ik door de Van Woustraat in Amsterdam toen mijn oog viel op een enorm spandoek van een in- en verkooppunt van
    tweedehands spullen. Leuk! Een nieuwe winkel met rommel! Ze zitten er nu drie maanden dus ik ben er zeker al een paar keer langs
    gelopen, maar pas door dat spandoek trok het mijn aandacht.

Naast veel audio spul, wat gitaren en cd's/dvd's stond er een gezellig klein video statiefje in de hoek. Na een beetje voelen en wegen,
    en wat aandraaien van de kop besloot ik hem te kopen. De stangen om de kop te bewegen ontbreken helaas, en ook draait de kop
    vrij zwaar, maar met wat nieuw vet zal daar wel wat aan te doen zijn. Verder had het verbindingsplaatje voor de camera een extra
    pinnetje waardoor de camera er niet op kon. De ijzerzaag kon dit euvel gelukkig snel verhelpen.

Ik dacht voor 30,- geen slechte koop.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 1 statief kl.JPG views: 1 grootte: 132,4 KB id: 1099265

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 2 naam kl.JPG views: 1 grootte: 108,0 KB id: 1099263

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 3 kop kl.JPG views: 1 grootte: 192,1 KB id: 1099264
    12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
    7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Voor dat geld is het een leuk statiefje ook al is ie niet z kompleet. Je hebt tch een leuke deal gemaakt. Maar ik had er nog iets af proberen te pingelen. (That's me!)

Commentaar

Ziet er degelijk uit. Beslist geen miskoop.
      HEQ5Pro SynScan Goto - AZ4 - Newton 150/f6,3 - 1e Kutter 110mm/f14,2 uitgeleend aan Sterrenwacht Tivoli - Bresser 76/f9,1 - Bresser Pluto 110/f4,5 - Skywatcher Startravel-120/f5

Commentaar

en het voordeel van Velbon is dat het zo weidverspreid is dat je mits wat rondkijken die ontbrekende stangen nog wel kunt vinden.
        Zie er stevig uit, hoewel het maar n keer kan inschuiven dus minder compact dan latere versies. Mooie koop gedaan.
        -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Volgens mij ook. Ik heb een min of meer vergelijkbaar Velbon statief, die ook 3-delig is.
          Een dag heeft 24 uur en dan heb je de nacht ook nog.

Commentaar

Klopt hoor. Er kan nog een poot uitschuiven. 3-delig dus.
            12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
            7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Commentaar

Ziet er goed uit, lekker als je er tegen aanloopt in een oude volksbuurt van Amsterdam.:smile:

Commentaar

Werken...
              X