Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Gebruik van Synscan Wifi en ASIAR gezamenlijk

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gebruik van Synscan Wifi en ASIAR gezamenlijk

Een EQ8 en andere Skywatcher monteringen gaan als de brandweer met de Synscan Wifi op de tablet.
    Met de EQMOD direct kabel gaat het ook super als de montering weet wat positie en tijd is.
    De oplossing op afstand (het wordt koud buiten) maak verbinding middels een RJ45 splitter van de Gamma 5 euries (waar ook de EQMOD direct kabel is aangesloten) en open de synscan app en maak verbinding.
    Ga daarna naar autohome zodat de de montering weet wat zijn positie en tijd is.
    Daarna maak verbinding met ASIAR met EQMOD en ASIAR weet ook wat de positie is en kan je daarna werken met auto GOTO en automatische Plate Solving.
    Alles bedient vanuit de warme kamer met een warme beker chocolade melk

Goed bezig! Heel fijn om lekker binnen te zitten, niet waar?
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Misschien vanavond de praktijk de vraag is of het uitlijnen op een ster met de Synscan Wifi op 1 ster nog nodig is.
      Volgens ASIAIR zou dat niet meer nodig zijn zeggen ze in hun beschrijving.

Commentaar

Ik heb een HEQ5 en een EQ6-R en beide lijn ik nooit uit op sterren via de hand controller. Ik gebruik hier altijd de plate solving van Ekos voor en ik denk dat ASIAIR op dezelfde manier werkt. Gewoon proberen. Het is toch volle maan. Daar zijn deze avonden toch voor?
        50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

De Procedure als volgt: Met de Synscan WIFI naar home positie daarna ASIAIR opstarten en Synscan uitschakelen.
          Dan gewoon naar auto GOTO (in dit geval naar Betelgeuze ik wou de ontploffing niet missen en kon mooi scherpstellen met het duo filter)
          Ondanks de volle maan ging plate solving heel goed met het filter.
          Dan goto naar de Orion nevel voordat de bewolking weer ging storen.
          Opname gemaakt met de nieuwe 4 delige Reducer/Flattener 30 frames van 120 seconden met een gain van 200 geen darks en bad pixel maps gebruikt gebruikt.
          Moet voor het trapezium nog een opname maken met dezelfde gain en zeer korte belichting tijd.
          De chocolade melk was lekker warm.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Orion_120_seconden_gain_200_30_frames-denoise.jpg views: 56 grootte: 3,23 MB id: 1437472

Commentaar

Werken...
          X