Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

iOptron CEM 60/120 met of zonder of...

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door jbrosens Bekijk bericht

Hier een foto van deze kijker. Nu met de 250mmF4,8 newton en een D100F15 refractor. Links staat een mobiele setup met HEQ6.
    http://www.astrojac.nl/astrojac/site...tup%205-16.jpg

Waarmee ik maar wil aantonen dat goed guiden niet afhangt van geavanceerde elektronische besturingen met wel of niet encoders maar dat vooral de mechanisch eigenschappen belangrijk zijn.
    Wow, wat een stevige monteringen. Dank voor de uitgebreide uitleg.

Uiteindelijk ben ik nu toch gegaan voor de CEM120 zonder encoders. Via nog meer lezen over de iOptron mounts (60/120) ben ik uiteindelijk terecht gekomen op een Google (user)group. Dat had ik misschien beter niet kunnen doen. Poe poe wat is er nog een hoop niet goed mbt de iOptron software voor de mounts en handset. In ieder geval lijken echter de meridian flip en 3 star align nu wel te werken in de laatste (beta!) software. USB3 poort blijkt sowieso bagger (dropped connecties continue) en wordt vaak door gebruikers vervangen door oa een andere kabel. De indruk van de meldingen in de group threads lijken het meest de encoder varianten te betreffen. Misschien heb ik mats. Ik wou dat ik sommige dingen niet had gelezen... het drukt een beetje de voorpret.

Al met al wel scary, vrijdag komt de boel binnen...
    Celestron 8'' EdgeHD f/7, f/10 | WO Star71-II | iOptron CEM120 | AVX mount | StarSense | PoleMaster | Lodestar X2 | OAG | | Moonlite focuser SCT | ZWO ASI120MC-S | ZWO ASI071MC Pro

Commentaar

Werken...
    X