Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Montering voor Meade 12" SCT

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Montering voor Meade 12" SCT

Ter vervanging van de defecte LX200GPS vorkmontering ben ik op zoek naar een betaalbare (<4K) montering. Ik denk zelf aan een Skywatcher EQ8 of een JTW astronomy OGEM. Graag advies ook over mogelijke alternatieven. Alvast bedankt.
    Noot: service is ook een belangrijke parameter want ik ervaar nu bij Meade dat dit heel pover is.
    www.caelum.be

Is een 2de hands montering een optie of moet het nieuw zijn?
    Avalon Linear - CFF Newton 200 F5

Commentaar

Een tweedehands is ook een optie maar de staat en reden van verkoop is zeker belangrijk. Ik heb een half jaar geleden een tweedehands LX200GPS gekocht, weliswaar voor een lage prijs, maar deze heeft nu ook de geest gegeven.
      www.caelum.be

Commentaar

Een Fornax 52 is misschien een optie. Het is een niet zo gekende bouwer die toch al vele jaren op de markt is. De prijs is net boven de 4k.

Commentaar

Een Losmandy G11 ?.
          Mvg Peter

Commentaar

Is die vorkmontering niet te repareren? Is er een printplaat stuk?

Commentaar

Het power panel board LX200BSE 15-3516-00 is stuk, althans dat denk ik. Ik heb alle printplaten in duplo met uitzondering van deze.
              www.caelum.be

Commentaar

Onlangs werd er op te-les-koop een Vixen New Atlux aangeboden. Dat zou ook een geschikte kandidaat zijn. Je zou kunnen navragen of de montering nog beschikbaar is: http://www.te-les-koop.nl/BekijkAdve....php?key=27870
                Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Commentaar

Wat is juist het gewicht van zo een 12"?

Commentaar

Ik heb even wat rondgekeken op het WWW en daar staan best wat tips over de reparatie van deze printplaat. Kun je daar wat mee?

Commentaar

Allen reeds bedankt voor jullie advies. Moest er iemand reeds ervaringen willen delen betreffende de EQ8 of de OGEM dan is dit ook zeker welkom

Origineel geplaatst door Astrobug Bekijk bericht
                      Wat is juist het gewicht van zo een 12"?
                      Voor de Meade 12" f/8 ACF staat 17 kg (ik heb maar een standaard f/10).

Origineel geplaatst door Skyheerlen Bekijk bericht
                      Ik heb even wat rondgekeken op het WWW en daar staan best wat tips over de reparatie van deze printplaat. Kun je daar wat mee?
                      Ik heb een aantal suggesties gevonden en nagemeten met multimeter en oscilloscoop. Tot dusver de 5V, +/- 12V van de Rs232 communicatie, het kristal van de processor, de processor zelf (activiteit I/O lijnen zonder natuurlijk de inhoud te kennen). Wel zie ik zeer weinig seriele communicatie op de HBX poort bij het aanschakelen van de montering wat maakt dat er larie (vreemde karakters) verschijnt op het display van de handcontroller.
                      Verder de meeste info die ik gevonden heb, heeft te maken met de classic montering. Dus de URL's van de info mag je steeds doorsturen. Alvast bedankt

www.caelum.be

Commentaar

Werken...
                      X