Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eq6-r

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eq6-r

Beste allemaal,
    Als ik de Sky Watcher eq6- r montering uitlijn op de aangegeven sterren in het westen Wega en Denen om daarna naar M 31 te slewen in het oosten. Maar als de montering stopt staat het object niet in het oculair of zoeker, eerst met de 9.25 sct en nu met alleen een Canon camera en telelens. Doe ik iets verkeerd met een instelling of wat dan ook. Graag jullie raad alsjeblieft.
    Mvg Peter

Heb je eerst gealigneerd op de pool?

Je doet misschien beter een 3 star align, waarbij je 3 sterren kiest die niet te dicht bij het Zenit liggen, niet te dicht bij mekaar, en niet te dicht bij de meridiaan.

Jouw twee sterren liggen vrij dicht bij mekaar. Je kiest dan best nog eentje aan de andere zijde. Probeer Capella er eens bij te doen bvb.

Ik neem nu: Deneb, Capella en Dubhe.
    Esprit 80ED f/5 Triplet, 127mm f/7.5 triplet, 10” LX200 ACF f/10; 12" f/4 Sumerian. iOptron CEM60, iOptron IEQ45 pro. Canon 600D (modded) - ASI 071 MC PRO

Commentaar

Hou je rekening met zomer- en wintertijd? Ikzelf gebruik voor mijn montering alleen UT; dat is eenvoudiger, maar met onze tijd werken gaat ook.

Commentaar

Origineel geplaatst door Lifesvr Bekijk bericht
        Heb je eerst gealigneerd op de pool?

Je doet misschien beter een 3 star align, waarbij je 3 sterren kiest die niet te dicht bij het Zenit liggen, niet te dicht bij mekaar, en niet te dicht bij de meridiaan.

Jouw twee sterren liggen vrij dicht bij mekaar. Je kiest dan best nog eentje aan de andere zijde. Probeer Capella er eens bij te doen bvb.

Ik neem nu: Deneb, Capella en Dubhe.
        Lifesvr,
        De eq6 staat op de pool uitgelijnd en ik zal voortaan 3 sterren nemen in het menu. Dank je wel voor je reactie.
        Mvg Peter

Commentaar

Origineel geplaatst door Skyheerlen Bekijk bericht
          Hou je rekening met zomer- en wintertijd? Ikzelf gebruik voor mijn montering alleen UT; dat is eenvoudiger, maar met onze tijd werken gaat ook.
          Skyheerlen, het menu staat nu op wintertijd, en Lifesvr heeft aangegeven om meer sterren te nemen voor uitlijning en denk dat het daar aan ligt. Dank je voor je reactie.
          Mvg Peter

Commentaar

Werken...
          X