Announcement

Collapse
No announcement yet.

HEQ5 montering defect, volgt niet meer.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

HEQ5 montering defect, volgt niet meer.

Ik heb een defect aan de HEQ5 montering, hij volgt niet meer. Verder werkt alles, de motoren werken gewoon in alle standen behalve het volgen. Iemand enig idee/kennis wat het probleem kan zijn en/of op te lossen? Er zit een standaars Syn Trek kastje bij.

Groet
    Arnold

Al getest met een ander besturingskastje? Daar zit 'm hoogstwaarschijnlijk het probleem. Steek er de kabel van het kastje een keer of 10 keer in/uit, misschien is het een slecht contact. Het kan ook zijn dat dit aan de binnenkant van de montering is losgetrilt van de connector.

Je kan ook gewoon testen met iemand anders zijn SynScan (of Syntrek).

Je kan 'm ook meteen voor niet al teveel SynScan maken (heb ik ook gedaan met mijn heq5pro syntrek). Ik heb bij astroboot een V3 synscan controller besteld en die werkt er perfect mee.
    zorg wel dat je de kabel meebesteld, anders is die wel te regelen via astromarket Jim Oostvogels

Ik zie er eentje staan halverwege deze pagina: http://www.astroboot.eu/AstroBoot/sp...elescopes.html

Astroboot heeft vaak meer dan wat er op de site staan, misschien heeft hij ergens nog een Syntrek kastje.

Ik zie 'm zo snel niet staan op de site van Jim, maar hij heeft ze wel (destijds mij ook eentje geleverd).
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Welke SynTrek heb je, het vierkante model met bovenaan 2 schakelaars of de uitgebreidere versie met de bovenaan de 3 knopjes 1 Guide 2 Slow en 3 Fast.Bij het oudere vierkante model zou het probleem een schakelaar kunnen zijn. Bij het nieuwere model zijn functies instelbaar door meerdere knoppen tegelijk in te drukken. De guidespeed is oa instelbaar. Hier een linkje voor de handleiding http://www.opticalvision.co.uk/documents/190.pdf
      RC8, Robtics 102ED, Intes MK-67 en 72, PST40, QSI 583wsg, Daystar ION, DMK31AF, DBK31AU, Orion SS, Nikon D80, iEQ45, Sterrenwacht Basserhof

Comment

Opgelost, hij stond ingesteld op het zuidelijk halfrond.....beginnersfout;-) Setting for Northern/Southern Hemisphere operation
        Power saving
        The SynTrekTM. comes set up for Northern
        Hemisphere operation. In order for it to track
        correctly in the Southern Hemisphere, you need to
        switch from the Northern to Southern Hemisphere
        operation mode by press down and holding the SET
        key while turning the unit on. Release the SET key
        when the unit has successfully turned on and the
        GUIDE key starts flashing. This needs to be done
        only once. The SynTrekTM. will operate in the
        Southern Hemisphere mode until it is switched back
        to Northern Hemisphere mode using the same
        method.
        When the SynTrekTM. is tracking under the Southern
        Hemisphere mode, the SET key will flash, as well as
        the GUIDE, SLOW, or FAST key (see Fig.e).

Comment

Working...
        X