Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Knoop doorgehakt: OGEM mount

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Op hun webpage zijn nog steeds alleen maar tekeningen en oude fotos te zien (rode mount). Klaarblijkelijk zit er nog steeds geen voortgang in:

https://www.jtwastronomy.com/products/mounts/trident

Commentaar

Hier een laatste foto en filmpje op https://www.musquetier.nl/downloads/Trident.MOV
      Voeg bestanden toe
      T: TS 80/480mm APO | TS 130/910mm APO | 254/1016mm Newton | RC-10 250/2500mm
      C: ZWO ASI1600mm - Cool (Mono) + Baader Filters | Canon 6DAW

Commentaar

Dat ziet er goed uit. Van wie is dit filmpje? Van jezelf?

Edit: Als ik het goed zie is dit dezelfde montering als in post #86. Wat ik kan opvatten als dat er nog steeds geen montering is geleverd. Dit past ook in het verhaal van andere fora.
        Last bewerkt door tcpip; 12-05-20, 08:51.

Commentaar

Origineel geplaatst door tcpip Bekijk bericht
          Dat ziet er goed uit. Van wie is dit filmpje? Van jezelf?
          Het filmpje stuurde Mark me vorige week...

Commentaar

De eerste schijnt nu geleverd te zijn en hopen dat er nu snel meer volgt. Deze tijd werkt natuurlijk ook niet echt mee met Covid maatregelen e.d.
            Astro-homepage: http://www.astro-photo.nl
            TMB92 - QSI583ws - C11 - Nikon D800 - ASI174mm + DMK21 - NEQ6 - Lunt 60/BF1200

Commentaar

Eerlijk gezegd is het moeilijk om een touw te knopen aan dit hele relaas. Er zijn zoveel meer dan uitstekende monteringen op de markt, sommige duur, sommige een kooptje (zoals Mesu en GTD). Waarom dit hele gedoe rondom een wishful thinking firma die zo graag mee wil doen dat ze gebakken lucht verkopen?
              Gemini Telescope Design G53F with Pulsar 2; TS 115/800 APO; CCDC; TheSkyX Pro; Maxim DL 6; MaxPoint; PixInsight.

Commentaar

Dat schrijf je net nu er (eindelijk) hopelijk meer wordt gebakken dan lucht...

Niet dat ik daarmee de ellenlange lijst "the dog ate my homework" excuses goedpraat, natuurlijk.
                Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

RobRob nog nieuws?

Commentaar

Origineel geplaatst door toolmaker Bekijk bericht
                    RobRob nog nieuws?
                    Hope...

Commentaar

Wat laatste nieuws:

Hi Everyone!

I hope you're all well. Attached is the promised family photo. They're not as finished as I'd hoped, they're about halfway now. The Ra axes are about done. Building 10 mounts isn't a small task but shipping is now rapidly approaching.

The initial mount delivered came with some feedback. We are making a small change to the clutch. It was going to be set with a bolt and allen key but apparently this is a bit tricky to do so we're changing it to a simple hand knob. This is a very minor tweak but will make operation much more user friendly as you won't need to carry any tools at all, this little tweak won't affect schedule at all.

Please send an email if you have any questions. I hope this email makes you as excited as we are!

Greetings
                      Mark
                      Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Trident build 1.jpg views: 194 grootte: 148,7 KB id: 1453460

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Trident build 2.jpg views: 198 grootte: 163,8 KB id: 1453461

Commentaar

Inmiddels al weer bijna 2 maanden verder, hoe staat het er nu voor Rob?
                        Ik kan zien aan de hoeveelheid keren dat dit draadje is gelezen, en wordt gelezen, dat er een heleboel mensen zeer benieuwd zijn.
                        Ik hoop dat deze winter je wel aan de slag kan.

Commentaar

Ik ook, nog geen witte rook...

Commentaar

Werken...
                          X