Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skywatcher AZ-EQ6GT montering DEC clutch probleem

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skywatcher AZ-EQ6GT montering DEC clutch probleem

Hallo forummers,

Ik ben gisteren begonnen mijn net nieuwe AZ-EQ6GT te leren kennen.

De eerste paar uur geen problemen. Alles ging zoals in de handleiding beschreven stond. Tot opeens de declinatie as niet meer vastgezet kon worden. In de clutch is geen beweging te krijgen.

Komt dit iemand bekend voor of weet iemand een oplossing?

Groet,

Astrosnoesky

Telescoop: Celestron Nexstar 8SE met EQ wedge.
    Camera: NIKON D5500, Objectieven 18-55mm, 55-300mm, 50mm f/1.4, 85mm f/1.8

Ik heb wel eens een gewone NEQ6 Pro Synscan uit elkaar gehad. Er zit een messing propje in wat tegen de naaf van het wormwiel drukt. De bout van de clutch bediening drukt dit propje aan en koppelt het huis dan aan het wormwiel. Werkt vrij simpel en bedrijfszeker, volgens mij. Ik kan mij niet voorstellen dat dit dusdanig klem komt te zitten dat de bout helemaal vast zit .

Misschien is er tijdens montage iets anders tussen gekomen of is er iets met de bout en schroefdraad gebeurd. Lijkt mij een zaak van terug naar de leverancier voor garantie.

Robert.
    Last edited by rweust; 18-04-17, 16:57.
    10" F5 GSO CT Newton, 11 cm F25 Kutter, 8" F6 Newton (wordt nog aan geslepen), NEQ6 Pro Synscan en EQ5 Pro Synscan.

Comment

Probleem opgelost. Rustige tikjes met een klein rubber hamertje heeft alles weer losgemaakt.
      Ik bleek hem te ver losgedraaid te hebben waardoor hij vastzat.

Bedankt voor het meedenken.
      Telescoop: Celestron Nexstar 8SE met EQ wedge.
      Camera: NIKON D5500, Objectieven 18-55mm, 55-300mm, 50mm f/1.4, 85mm f/1.8

Comment

Working...
      X