Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met nieuwe Sky-Watcher EQ6-R montering?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met nieuwe Sky-Watcher EQ6-R montering?

Heeft er al iemand ervaringen met de nieuwe Sky-Watcher EQ6-R montering? Ik ben op zoek naar een nieuwe montering en ik zat in eerste instantie te denken aan de Sky-Watcher HEQ5 PRO tot ik de nieuwe EQ6-R zag (wel iets duurder maar dat is het misschien ook wel waard). Over de HEQ5 Pro is genoeg te vinden maar over de EQ6-R nog niet.

Gr, Roel.
    Meade LX90 LNT 8" f/10 SCT / Meade LXD-75 6" f/5 Newton / ATIK320E / ASI034MC

Hier is een duitse review, misschien heb je daar wat aan:

http://astro.nightsky.at/Art/NEQ6-R/
    WO Megrez 88 FD (88mm F5.6) | Tecnosky 152 achro (152mm F5.9) | TAL 200K (200mm F10) | AT Voyager | TAL GEM2 | Orion Sirius EQ-G | Tele Optic GIRO 2 DX

Comment

Ed, bedankt! Ik zal de review eens lezen met hulp van Google Translate:-) Ze hebben het er over een NEQ6-R maar op de foto's zie ik een EQ6-R. Ik vraag me af of er verschillen zijn ...

Comment

Ik ontvang die van mij vandaag. Als je in de buurt van Den Haag woont kan je wel komen kijken. Hij is een stuk groter en zwaarder dan de HEQ5 Pro maar kan dus ook meer gewicht aan. De motoren zijn zachter (een van de redenen waarom ik hem koop, omdat ik hem op een balkon vlak naast mijn buren ga gebruiken).

Comment

De NEQ6-R is gewoon de EQ6-R. Ik keek nog even op de SkyWatcher site zelf, maar daar staat de EQ6-R nog niet eens bij: http://www.skywatcher.com/series/go-to-mounts/.

Comment

jbweimar, bedankt voor het aanbod maar ik woon te ver weg om even te komen kijken. Ik ben wel benieuwd naar je eerste ervaringen met deze montering:-)

Comment

Working...
            X