Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Whaaaaaahhh! Kijk daar eens, al die Pentaxen!

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Op yahoo japan zetten 😂

Commentaar

Ik heb te lang naar die klassieke refractors en al die andere prachtige dingen gekeken; m'n hele weekend verziekt toen ik net even m'n eigen spullen bekeek...............
      Geintje natuurlijk
      Wat een mooie klassiekers!!
      Classic C11 1979 2.0 in wording, Polarex 60/900 parallactisch. Zwengelmontering parallactisch. Gebruik van 10cm Lunt en 150mm F-15 Zeiss refractor (1922)

Commentaar

@ido heb je een foto van je mooie verzameling?

Commentaar

@ido, Ach ik heb er maar 3,maar zo,n 25cm GoTo refractor lijkt mij ook wel wat
          Wat mij opviel ,dat is bij de professionele kijkers de montering en statief enorm robuust zijn uitgevoerd zelfs bij de kleinere diameters.
          Daarbij vergeleken gebruiken wij een soort lucifer houtjes als statief.

Commentaar

De meeste professionele monteringen komen de sterrenwacht niet uit. Dan kunnen ze net zo zwaar als nodig gemaakt worden.
            What where the skies like when you were young?

Commentaar

Origineel geplaatst door Big Bear Bekijk bericht
              Je kan je afvragen wat ze met zoveel van dezelfde telescopen moeten,1 of 2 lijkt mij voor in een museum voldoende.
              En dan de rest op Yahoo Japan te koop zetten,dan hebben ze weer wat extra geld voor het museum.
              Gekke gerrit!
              Ze kijken wel link uit.

Ik zou even de bovenste teksten aanklikken.
              Ze naast Pentax nog veel meer mooie kijkers!
              Takahashi, Mizar, Vixen en Nikon!

Succes en groeten

Rijnier
              Vixen NA 140SS f/5,7, TS 65mm f/6.5 Quadruplet Astrograph, ZT8-24x40M en Marumi 7x35
              Polarex 134 Vixen GP-DX met Skysensor 2000PC, AstroTrac TT320 Travel System

Commentaar

De bino van kamikaze kometenjager Yuji Hyakutake is voor mij het pronkstuk van het museum.
                Onbetaalbaar.
                Verboden tussen zonsondergang en zonsopgang.
                Verboden voor auto.

Commentaar

Werken...
                X