Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuwe telescopen met klassieke look: waanzinnig mooi!

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuwe telescopen met klassieke look: waanzinnig mooi!

Kijk maar op deze site, en met name bij custom builds........man man man wat mooi!!

http://www.moonrakertelescopes.co.uk/
    Classic C11 1979 2.0 in wording, Polarex 60/900 parallactisch. Zwengelmontering parallactisch. Gebruik van 10cm Lunt en 150mm F-15 Zeiss refractor (1922)

Smaken verschillen gelukkig. Ik vind het edelkitsch.

Commentaar

Needs more chrome!

'Merica ************ yeah! Niet mijn smaak

Commentaar

Ik vind het wel mooi,alleen van de prijzen word je niet vrolijk.Ook zou ik zo,n telescoop niet
        durven gebruiken,wel mooi als blikvanger in je woonkamer.Maar als ik zou moeten kiezen geef
        ik toch de voorkeur aan een mooie Polarex.Die heeft niet alleen de looks maar komt ook uit de goede oude tijd
        en dat laatste is veel belangrijker.
        Last bewerkt door Big Bear; 13-05-15, 09:45.

Commentaar

Er is wel iets meer nodig dan een laag chroom om iets een klassieke uitstraling te geven. Ik vind het helemaal niks.
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel Bekijk bericht
            Ik vind het helemaal niks.
            Zo zie je maar dat smaken verschillen, sommige modellen vind ik ook "overdone" maar sommige vind ik wel mooi.....Inderdaad de prijzen zijn ook astronomisch hoog.

Deze kan ik wel waarderen;

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 2289875_orig.jpg views: 1 grootte: 76,0 KB id: 1078474
            Last bewerkt door ido.oosterveld; 13-05-15, 10:13.
            Classic C11 1979 2.0 in wording, Polarex 60/900 parallactisch. Zwengelmontering parallactisch. Gebruik van 10cm Lunt en 150mm F-15 Zeiss refractor (1922)

Commentaar

Ik vind met name het idee heel erg leuk, maar dit vind ik weinig met klassiek te maken hebben. Het is allemaal inderdaad over the top.

Commentaar

Cyberpunk?
                Meade LX200GPS 14" opdrukken: astronomie is een krachtsport...

Commentaar

Poetsen poetsen poetsen ... niks voor mij.

Commentaar

Een klassieke telescoop is toch wit! Of messing, als ie heel klassiek is.
                    "I'm gonna have to science the sht out of this." [sic] (Mark Watney - The Martian)

Commentaar

Het idee is niet onaardig en het zal ook wel mooi en goed gemaakt worden, (al is het vele chroom iets over-the-top naar mijn idee) maar ik ben het wel met Big Bear eens, doe mij maar een originele kwaliteitsrefractor uit vervlogen tijden met het echte patina wat daarbij hoort.

Als ik waarneem met mijn Polarex, dan voegt juist dat aspect, kwaliteit uit vervlogen dagen, iets toe wat geen modern instrument kan bieden, hoe goed of optisch beter die misschien ook zijn. Wordt vast niet door iedereen begrepen of beaamd, maar voor mij werkt het zo.
                      Orange C8 (Sandcast) 1975 | Takahashi TSA120 | Robtics 102mm F7 ED | Polarex 75/1200mm EQ | Carton 10cm Newton | Lunt LS60THa/B1200 | WO Zenithstar 61

Commentaar

Geef mij maar de gold plated uitvoering.
                        @C8 Ronald,ja het is nog niet eens de looks ,maar de nostalgie die belangrijk is.
                        Dat is iets wat een moderne telescoop met een klassieke uitstraling niet heeft.
                        Ik verzamel ook oude draagbare buizenradio,s ,daar heb je ook moderne nagemaakte versies van.
                        Ik vind die vreselijk lelijk,meestal van veel mindere kwaliteit en met transistor binnenwerk
                        Last bewerkt door Big Bear; 13-05-15, 11:02.

Commentaar

Deze bling bling telescopen geven een geheel nieuwe dimensie aan de uitdrukking: "Chromatic Abberation" !
                          SkyWatcher Heritage 130P Flextube | RDF | Maxvision 68 24mm/16mm , Astrotech Paradigm 8mm

Commentaar

Origineel geplaatst door dexter1 Bekijk bericht
                            Deze bling bling telescopen geven een geheel nieuwe dimensie aan de uitdrukking: "Chromatic Abberation" !
                            Sterke tekst!!!

Commentaar

Das dan niet chromatic aberration maar chromic aberration (hoewel het metaal chroom wel trouwens is afgeleid van het Griekse woord voor kleur, chroma).

Commentaar

Werken...
                              X