Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Is deze klassieker geschikt voor beginner...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Is deze klassieker geschikt voor beginner...

20,30,40,60 X vergroting, heeft een precisieafstelling wordt 100 euro voor gevraagd,

geschikt voor beginner ? prijs acceptabel ?

Groet, robert
    Voeg bestanden toe
    Last bewerkt door damien; 04-05-15, 09:57.

Het kan maar is niet optimaal...........dit is géén sterrenkijker maar een spotting scope bedoeld voor overdag ( vogeltjes kijken,schietbaan etc. )

​classicscopes
    WO FLT110 prototype - Oude klassiekers

Commentaar

Een groot nadeel is dat je er "recht" doorheen kijkt. Aangezien onze hobby zich grotendeels boven ons hoofd afspeelt, is het onhandig kijken met deze kijker en zal je dus pijn in je nek krijgen en moet je onder de kijker kruipen.
      Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Dat is mijn allereerste telescoop! Ruim 40 jaar geleden bij V&D gekocht. Ik heb hem nog steeds.

Sterrenkijken is lastig omdat je met het standaard meegeleverde statief niet te hoog komt en dus op objecten redelijk dicht bij de horizon bent aangewezen, en dat is niet optimaal. € 100 lijkt me fors aan de prijs, daar koop je voor sterren kijken wel iets beters 2e-hands voor.

Dat gezegd hebbende, mijn eerste beelden ermee waren van de Pleijaden, en ik sloeg bijna steil achterover, zo mooi vond ik het. Toen zag ik daar vlakbij een heldere ster staan die ik niet in "Welke ster is dat?" kon terugvinden. De kijker op gericht en toen was het echt gebeurd met mij: ik zag een bolletje met een prachtige ring eromheen. De wereld is nooit meer hetzelfde geweest voor mij.....

Een jaar later wilde ik meer, het begin van de aperture-fever en werd een 75mm Polarex op azimuthale montering aangeschaft (het maximale wat ik kon betalen van mijn zuurverdiende vakantiebaancentjes). Sindsdien is die 60mm Apollo weinig meer gebruikt, enkel nog een keer als omgebouwde zoeker waardoor ik betere oculairs kon gebruiken.

Commentaar

Bedankt voor de reacties ! zo had ik er nog niet naar gekeken

Commentaar

Het verrekijkervirus heeft mij al behoorlijk besmet dus word het nu tijd voor universum turen.

Mochten jullie wat voor mij weten dan lees ik het graag.
            Last bewerkt door damien; 04-05-15, 12:11.

Commentaar

Werken...
            X