Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Restauratie en conserveer technieken voor klassieke telescopen

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wel laat dit het einde zijn van deze zinloze discussie,ik poets de plaat

Commentaar

Origineel geplaatst door playstari Bekijk bericht
      I Oosterveld:
      Laten we eerst vast stellen dat het over John s eeuw oude olielampje gaat. Zou Dhr Oosterveld aan willen bevelen om eens naar de Engelse antiek programma s te kijken,
      zeer leerzaam als het op antiek aan komt . Tja en de redenering dat er gepoetst moet worden omdat er koperpoets bestaat is wat mij betrefd wel heel erg kort door de bocht.
      Wens u veel plezier en succes met uw restauratie hobby.
      Dank je dat je me plezier en succes wenst met de restauratiehobby.

Ik kijk ook naar Engelse programma's die over antiek gaan en die markt is inderdaad veel groter dan de NL markt. En namaak antiek met namaak patina is er helaas veel te veel. Tot slot zeg ik niet dat er gepoetst moet worden, maar ik zeg wel dat je antieke spullen best mooi kan houden door ze toch wel te poetsen. Met name met zilveren dingen wordt dit gedaan en doe ik zelf ook. Munten en bronzen beelden die worden minder waard als je ze patina vrij maakt......

Ik hoop dat John toch blij is met z'n olielampje!!!
      Classic C11 1979 2.0 in wording, Polarex 60/900 parallactisch. Zwengelmontering parallactisch. Gebruik van 10cm Lunt en 150mm F-15 Zeiss refractor (1922)

Commentaar

Munten worden niet minder waard van het wegpoetsen van patina maar van het wegpoetsen van de afbeeldingen. Zonder patina is een puntgave munt minstens net zo veel waard...
        T: TS 80/480mm APO | TS 130/910mm APO | Celestron 11" EdgeHD | 254/1016mm Newton
        C: ZWO ASI1600mm - Cool (Mono) + Baader Filters | Canon 6DAW

Commentaar

Origineel geplaatst door RobRob Bekijk bericht
          Munten worden niet minder waard van het wegpoetsen van patina maar van het wegpoetsen van de afbeeldingen. Zonder patina is een puntgave munt minstens net zo veel waard...
          Daarom mag je ze ook niet poetsen,iedere keer als je er met een poets cq polijstmiddel overheen gaat haal je een laagje weg,je maakt echt geen vrienden bij muntenverzamelaars als je zegt dat je ze regelmatig oppoetst.

Commentaar

Jongens ,jongens:
            er is en spreekwoord of gezegde dat zegt ,muntconditie.
            Dat woord staat voor een munt die special word geslagen voor de echte verzamelaars.
            Er zit een mannetje bij een hele grote stans machine die een voor een munten slaat.
            Ieder muntje word door het mannetje opgepakt met katoenen handschoentjes aan hij bekijkt (Keurt) hem aan iedere zijde en stopt hem dan voorzichtig een zo n speciaal leuk klein plastic doosje.
            Dit om te voorkomen dat het agressieve zweet op je handen in contact komt met de munt.
            En nee die laten ze niet in een super grote emmer vallen bij die andere 200. 000.
            Willen jullie noch steeds je muntje poetsen? Niet doen!!!!!!!!!!!!!
            Word dat mannetje heeeeeel verdrietig van.

Commentaar

Werken...
            X