Announcement

Collapse
No announcement yet.

Komeetjagers

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Komeetjagers

Wie dacht dat komeet jagen enkel met high tech telescopen wordt gedaan...
    Rem ; er is toch nog hoop om jouw naam te vereeuwigen!

Esprit 80ED f/5 Triplet apo, 127mm f/7.5 triplet apo, 10” LX200 ACF f/10 sct; 12" f/4 Sumerian dob. Mounts: AVX, NEQ-6 pro, IEQ45 pro. Canon 600D (modded)

Briljant
    Mooi verhaal een mooie figuur. Doet me erg denken aan Robert Evans, ook zo iemand maar dan een die jaagt op supernova's. En ook al in AustraliŽ, frappant.

Helaas was "mijn" komeet al ontdekt en keurig aangegeven in Skysafari met een keurige naam
    16" F4.5 Harroscope, 102/1000 Refractor, 4.5" F4.4 Newton, 50mm F4 Gropescope
    One star at your side is better than 10^24 in the universe.

Comment

Mijn Televue Pronto is oorspronkelijk van een Zwitserse kometenjager geweest. Als ik het verhaal dat John Baars me vertelde goed heb onthouden tenminste.

De Televue Pronto is een semi-APO met een opening van 7cm... Kometen zijn er niet mee ontdekt.
      C8 | 114mm/900mm Newton op EQ mount | Televue Pronto | EQ3 Mount | StarAdventurer | Leica Trinovid ba 10 x 50 verrekijker

Comment

Voor de volledigheid hier een video over Robert Evans die ik hierboven noemde, de man die op dezelfde wijze te werk gaat als Bill Bradfield, maar dan op jacht naar supernova's. Daarvan heeft hij er 42 ontdekt, maar daarnaast ook een komeet: 1996 J1 Evans-Drinkwater.

16" F4.5 Harroscope, 102/1000 Refractor, 4.5" F4.4 Newton, 50mm F4 Gropescope
        One star at your side is better than 10^24 in the universe.

Comment

Voor de liefhebbers: http://www.nightskyhunter.com/Visual...20Hunting.html
          What where the skies like when you were young?

Comment

Working...
          X