Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

toucam adapter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

toucam adapter

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een toucam pro 740k gekocht voor 10 en nu ben ik op zoek naar een adapter.
    Ik heb er nu een gezien bij Aquarius Optics voor 15:

http://telescoop.nl/product_info.php?cP ... f81545e84d

en bij De Koepel een voor 40:

http://www.dekoepel.nl/winkel/assets/s2 ... nl/winkel/

Gaat dit hier om dezelfde adapters of waar zit het (prijs)verschil?

En zouden deze van 15 geschikt zijn voor de 740k?

Alvast bedankt.
    Meet alles wat meetbaar is, en wat niet meetbaar is, maak het meetbaar! (Galileo Galilei)

Volgens mij kun je er wel hetzelfde mee, of die van aquariusoptics ook schroefdraad heeft voor filters weet ik niet. Is sowieso schandalig wat ze voor zo'n klein stukje plastic durven vragen.

Commentaar

Ik denk dat die van 15 zal voldoen het feit dat die van de Koepel 40 kost komt omdat deze van geanodiseert aluminium is gemaakt.

Commentaar

Re: toucam adapter

heb je deze inmiddels besteld?
        en past die kunstof adapter ook op een philips spc900?

Origineel geplaatst door c8ya
        Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een toucam pro 740k gekocht voor 10 en nu ben ik op zoek naar een adapter.
        Ik heb er nu een gezien bij Aquarius Optics voor 15:

http://telescoop.nl/product_info.php?cP ... f81545e84d

en bij De Koepel een voor 40:

http://www.dekoepel.nl/winkel/assets/s2 ... nl/winkel/

Gaat dit hier om dezelfde adapters of waar zit het (prijs)verschil?

En zouden deze van 15 geschikt zijn voor de 740k?

Alvast bedankt.
        127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Die kunstof adapter pas NIET op SPC900NC kan ik je uit ervaring vertellen ! De lensvatting van de SPC900NC ligt dieper in de behuizing dan de oudere toUcams. De kunstof adapter heeft wel schroefdraad voor filters overigens.

Commentaar

dacht ik wel, kreeg ook geen antwoord van Aquarius Optics, via ebay worden ze ook geleverd vanuit alkmaar dacht ik voor 18 euro, maaaar 20euro verzendkosten

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
            Die kunstof adapter pas NIET op SPC900NC kan ik je uit ervaring vertellen ! De lensvatting van de SPC900NC ligt dieper in de behuizing dan de oudere toUcams. De kunstof adapter heeft wel schroefdraad voor filters overigens.
            127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Ik heb hem nog niet besteld, ik ga er eerst eens eentje zelf proberen maken (van een flesdop die net in de oculairhouder lijkt te passen en met een topje dat ik in de toucam kan doen passen)

Als het lukt zal ik eens een fototje posten
              Meet alles wat meetbaar is, en wat niet meetbaar is, maak het meetbaar! (Galileo Galilei)

Commentaar

Je zou ook een doosje van een ouderwets fotorolletje kunnen gebruiken, dat is precies 1,25 inch en past dus in de oculairhouder. Houdt er wel rekening mee dat je een IR/UV filter nodig hebt, zonder dit filter mislukken je opnames met de toUcam.

Commentaar

Als je een achromatische refractor hebt en een Baader Fringekiller gebruikt, hoef je dat anti-UV/IR filter niet meer te kopen, want volgens de opgave van Baader wordt dat ook weggefilterd. Heldere nachten toegewenst.
                  Bynostar 12/100cm met RA motor.
                  Russische Maksutov 10/100cm met D40 camera op zwaar Gitzo statief

Commentaar

adapter

Ik heb er een besteld klik hier voor mij SPC 900NC binnen een week binnen 24 euro incl verzenden kom door de lage dollar. netjes verpakt en op de hoogte gehouden van wanneer het verstuurd ging worden.

Commentaar

Past die ook goed ? Ik zag dat ze ook een speciaal voor de SPC900NC gemaakte adapter verkopen en die kost 27,=

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
                        Past die ook goed ? Ik zag dat ze ook een speciaal voor de SPC900NC gemaakte adapter verkopen en die kost 27,=
                        Ja past prima,adapter type W900NC-F moet je hebben die heb ik dus ook maar let op je moet op de site de juiste valuta kiezen dan is 24 dolar ineens 17 euro(hoe is het mogelijk)

Commentaar

Werken...
                        X