Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Kwaliteit Focal reducers?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Kwaliteit Focal reducers?

Goed ik heb nog een Focal reducer voor men 8" SCT nodig.
    Voor visueel af en toe eens een kijkje te nemen, maar vooral om samen met een Radial guider foto's te nemen.

natuurlijk zijn er zoals bij elk stukje glas dat je tussen jou en het te bekijken object valt massa's vragen, omdat soms blijkt dat dat één stukje glas nou net toch iets betere resultaten lijkt te geven dan dat andere stukje glas.

dus wat zou de 'beste' prijs kwalitatieve focal reducer zijn die te koop is?
    Quelle horreur !
    Requiem pour un twister.

Re: Kwaliteit Focal reducers?

Origineel geplaatst door Batchainpuller
    natuurlijk zijn er zoals bij elk stukje glas dat je tussen jou en het te bekijken object valt massa's vragen, omdat soms blijkt dat dat één stukje glas nou net toch iets betere resultaten lijkt te geven dan dat andere stukje glas.
    Zoek je een 0.33x-reductor voor kleine CCD-sensoren, of ene 0.63x-reductor voor visueel gebruik en grote sensoren?

Die 0.63x van Meade en Celestron komt van dezelfde fabriek, dus daar is geen verschil tussen.

Een handige (en goede) is de Denkmeier StarSweeper - die kun je op je filterdraad diagonaal schroeven. Bestaat in 0.5x en 0.7x (de versie "voor de C9.25", want je kunt de hoofdspiegel niet ver genoeg bewegen op een C9.25 om de f/5-versie te gebruiken).
    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Aha de Camera is een Canon400D

euhm ja kmoet nu gaan, straks meer... koken...
      Quelle horreur !
      Requiem pour un twister.

Commentaar

Wat ik jaren lang heb gebruikt voor mijn C9,25 is de Allan Gee
        F.R/Flattener. Een erg goede F.R . Zeker omdat hij als ware in je je focuseer inrichting wordt geplaats. Ik heb me laten vertelen hoe dichter de F.R achter de primaire spiegel zit de te beter resultaten.

kijk hier maar eens:
        http://www.teleskop-service.de/baaderse ... tm#alangee

Voor mij refractors gebruik ik een F.R/flattener van Tele vue.
        Tja dat is natuurrlijk geweldig spul.

gr Arend
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Na das ist ja recht interessant.

aber kann ich den Alan Gee auch nutsen mit dem Off axis guider von Zelestron?

En ja hij reduceert nog wel sterker dan F6.3

In men handleiding staat grootte beeldsensor 22,2*14,8mm
          Quelle horreur !
          Requiem pour un twister.

Commentaar

Ehh heb je een plaatje van dat ding ?
            Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

de tweede
              Quelle horreur !
              Requiem pour un twister.

Commentaar

ah deze site vond ik trouwens net, de uitleg hier is nog beter dan wat ik voorheen al gevonden heb, normaal enkel voor 35mm maar met adapter voor ccd mogelijk

maar met ccd bedoelen ze mss niet een DSLR?
                En die 400d is wel niet 35mm.
                Quelle horreur !
                Requiem pour un twister.

Commentaar

Ik denk niet dat het dan gaan werken. Ik schroefde mijn Alan geen altijd in een 2 inch houder die aan de andere kant p draad had. Deze ging dan direct in mijn filterwiel. jouw apparaat heeft SCT aansluiting.
                  Mocht je die eraf kunnen schroeven en ook een 2 inch aansluiting van kunnen maken dan zou het misschien nog werken.

Commentaar

mmm ja ma kvraag me nu af of het überhaupt met die radial guider zou werken.

mijn eerste gedacht was een soort celestronachtig SCT focal reducer F6.3
                    daaraan die Radial guider, en daar dan de Camerarug aan.
                    Quelle horreur !
                    Requiem pour un twister.

Commentaar

Ja dan denk ik het wel/ allen zou de factor van de focalreducer nog hoger worden. Wellicht te hoog !

gr Arend

Commentaar

Kan er iemand meer licht schijnen op de zaak of deze setup zou werken?

SCT Focal Reducer F6.3 - Celestron Off Axis Guider - T2 spulletje - Canon 400D Camerarug.

En of andere systemen van focale reductie toepasbaar zijn met een guider?
                        Quelle horreur !
                        Requiem pour un twister.

Commentaar

Dat met die Guider moet wel lukken, kheb alle verwante pagina's van TS doorkruist en dat schijnt toch zo te zijn.

Dus das al goed.

Sja wat zijn nog ander opties?
                          Gegeven C8 en camera.

Moeten niet meteen foto's worden a la Arend,
                          maar dat kunnen we met vallen en opstaan wel leren.. :P
                          Quelle horreur !
                          Requiem pour un twister.

Commentaar

Werken...
                          X