Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

TS Universal Contrast Filter UCF

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

TS Universal Contrast Filter UCF

Kent iemand dit filter en geeft het een verbetering op een 8" newton of is het zijn 25 niet waard?
    Batchainpuller schreef: Ik vind wel dat een dob zoals een samuraizwaard naar je lichaamsverhoudingen op maat gemaakt moet worden.

Kweet niet of je hier wat aan hebt, maar bij de cls test staat ook een vergelijking met dit filter.....

http://www.space-watcher.de/tests/tests.html
    Als je nergens in kunt geloven, heb je een leven vol onzekerheid.

Commentaar

Die Astronomik UHC-Filter onder M57 Ring-Nebel? Daar word ik niet echt blij van.
      Batchainpuller schreef: Ik vind wel dat een dob zoals een samuraizwaard naar je lichaamsverhoudingen op maat gemaakt moet worden.

Commentaar

Nee die CLS is wel mooi onder Ring Nebel, vind ik vrij spectaculair, de rest van de foto's prefereer ik de ohne filter, dus zou hem niet willen hebben.

Commentaar

Fotografisch stelt het filter m.i. niets voor: met PhotoShop kan je veel meer doen. Die z.g. contrastverhoging vind je ook in zonnebrillen waar neodymium aan het glas is toegevoegd, waardoor bepaalde spectraal lijnen bevoordeeld worden en andere uitgedoofd: z.g. "farbenfrohlich". Dit zie je vaak in bruine brilleglazen. Heldere nachten toegewenst.
          Bynostar 12/100cm met RA motor.
          Russische Maksutov 10/100cm met D40 camera op zwaar Gitzo statief

Commentaar

Werken...
          X