Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

leverancier levert verkeerde barlow

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

leverancier levert verkeerde barlow

Vandaag de barlow ontvangen die ik besteld had.. dacht ik.

Ik had een orion shorty plus besteld maar nu hebben die knakkers me een
    Antares 3 elements barlow x2 geleverd. Ben ik nu genept of is dit in kwaliteit vergelijkbaar?

maanfilter kwam ook niet overheen met het plaatje op de site...
    beetje jammer dit

of niet?
    Meade LXD75 150mm newton

Is precies dezelfde barlow, alleen een andere naam.

Welke winkel?

Commentaar

Exact dezelfde barlow. Ik bestelde bij TS ook de shorty plus barlow maar kreeg ook deze geleverd, tis een goeie .

Commentaar

wel handig als ze dat er ff bij vertellen een leek als ik schrikt zich dood
        ik heb hem bij astroshop besteld
        Meade LXD75 150mm newton

Commentaar

Re: leverancier levert verkeerde barlow

Ik bestelde ook een Orion Shorty Plus 2x bij TS.
          Ik kreeg ook een Antares.
          De Antares ging ik vergelijken met de Shorty van mijn zoon,
          jammer dan die was niet hetzelfde, hij was beter, de Shorty.
          Ik heb hem terug gestuurd en mijn geld terug ontvangen.
          Zij konden toen geen Shorty leveren.
          Dit was een half jaar geleden, nu heb ik de Orion Shorty op de site van TS zien staan.
          Mogelijk niet goed aangegeven of een foutje.

Je had beter de echte Orion Shorty Plus 2x bij Aquaruis in Dreumel kunnen
          bestellen, die zijn echt. Nee ik promoot hun niet, alleen ervaring.

Groeten Kim.

Commentaar

ok ik kijk wel wat ik er mee doe dan
            vind het idioot dat ze iets anders leveren dan dat er op de site staat
            Meade LXD75 150mm newton

Commentaar

Zij zullen echt niet de enige zijn. Je ziet het eigenlijk wel bij elke internet winkel, dat ze de plaatjes er gewoon bij doen voor de impressie. Dat wil dus niet zeggen dat het product veel verschilt met het plaatje. Het lijdt wel tot verwarring (voornamelijk bij leken inderdaad).
              Maar als het merk, type en/of omschrijving verschilt met wat er geleverd is, dan zou ik wel eens achter mijn oren krabben, ja.
              Swingen op Buena Vista Social Club

Commentaar

Er staat op de site van TS wel een disclaimer wat betreft plaatjes, maar niet wat betreft benaming of text.

Dus een Orion Shorty Plus moet een Orion Shorty Plus zijn en geen Antares.
                150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Ik vind het belachelijk. Als je een orion besteld moet je een orion krijgen. Ik zou het terug sturen en het maanfilter ook.
                  Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Uitgangspunt 1 lijkt mij inderdaad: wat je besteld hoor je te krijgen en als het er niet is verwacht je op z'n minst van te voren een vraag of ze iets anders, gelijkwaardigs, voor eventueel een aangepaste prijs, op mogen sturen.
                    Wat de barlows betreft. Als ik me niet vergis hebben zowel Orion, als Celestron, als Antares en misschien nog enkele anderen dezelfde drie-lenzer in de aanbieding met andere stickertjes erop. Ik heb een Orion Shorty Plus 2x en die is volledig meervoudig gecoat (zwakke lichtgroene reflectie). Als die van jou enkelvoudige coatings (wat helderdere lichtblauwe reflecties) of geen coating heeft, is hij kwalitatief hoe dan ook niet gelijkwaardig.
                    Al of niet drielenzer kun je bevestigen door naar de reflecties van een felle lanp te kijken. Je moet minimaal 5 reflecties (luchtglas- of glasglasoppervlakken) zien. Zie je maar 3-4 reflecties, dan heb je waarschijnlijk met een al of niet gekitte tweelenzer te maken. Zwarting van de lensranden moet ook OK zijn dat scheelt een hoop in het contrast. De Orion Shorty Plus heeft dat wel. Goedkope gekitte tweelenzers hebben dat soms niet. Kun je eventueel zelf nog doen met een watervaste zwarte stift. Scheelt erg in het contrast.

Commentaar

ik zal eens kijken wat de coating is

gewoon overdag er door heen kijken en kijken welke gloed der vanaf komt?

Dat het een 3 lenzer is geloof ik wel.
                      Meade LXD75 150mm newton

Commentaar

als het dezelfde lens is ga ik niet nog een keer zitten wachten op een lens waar wel shorty plus op staat
                        hoe dan ook heeft astroshop het wat mij betreft verpest
                        Meade LXD75 150mm newton

Commentaar

astro-shop.de of wat?

Commentaar

yep why?
                            Meade LXD75 150mm newton

Commentaar

Werken...
                            X