Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Kukusai Kohki Ortho's 1,25inch of 0.965inch

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Kukusai Kohki Ortho's 1,25inch of 0.965inch

Ik vond via via een oude post van Harro (thanks b.t.w. ) dat Kokusai Kohki ook zelf Ortho's verkoopt. Deze zijn bij APM en University onder resp. de naam KASAI en UO Ortho te koop.
    Fijn detail, bij K.K. kan je online bestellen en betalen met Paypal en kosten ze maar EUR 30,00 per stuk nieuw. Kosten voor verzending max 20 euro als je er 8 koopt.

FF snel nagerekend, de complete set incl. importheffing en verzendkosten is bijna 200,00 goedkoper dan bij APM.

Nu een simpel vraagje, ze zijn in 1,25inch en 0,965 inch verkrijgbaar.
    Wat is beter? Ik heb een 0,965-naar 1,25-adapter, dus ik zou denken 0,965 ivm de verkoopbaarbeid als ik ze ooit kwijt zou moeten. (kan me niet voorstellen overigens )

Mooi trouwens dat er voor eigenaars van oude 0,965 telescopen een goede set nieuwe oculairen verkrijgbaar is.
    Slijpen, dat doe je toch alleen maar met schaatsen en messen?
    (vrouw van een ATM-er)

Re: Kukusai Kohki Ortho's 1,25inch of 0.965inch

Origineel geplaatst door Meiling
    Wat is beter? Ik heb een 0,965-naar 1,25-adapter, dus ik zou denken 0,965 ivm de verkoopbaarbeid
    Je bedoelt 1.25". 0.965" oculairs verkopen lijkt me nu niet zo eenvoudig meer.
    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Ik bedoel juist 0,965, adapters van 0,965 naar 1,25 zijn makkelijk verkrijgbaar (EUR 24,00 bij aquarius), maar 0,965 oculairen zijn bijna helemaal niet meer te vinden. Dus compatabiliteit is beter van 0.965-oculairen. (denk ik)
      Slijpen, dat doe je toch alleen maar met schaatsen en messen?
      (vrouw van een ATM-er)

Commentaar

Ik denk dat je de 1,25 inch veel zneller verkoopt. En mocht je ooit overstappen naar een andere scoop dan heb je veel meer aan de 1,25'' versie!
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

En mocht je ooit overstappen naar een andere scoop dan heb je veel meer aan de 1,25'' versie!
          En hier heeft Patrick een punt.
          Die Ortho's wil je nooit meer kwijt..
          Ik heb nog niet een vergelijkbaar oculair gevonden die zoveel contrast bied voor dat geld..
          Niet meer weg doen dus.
          En nee, het is zeker niet duur..
          Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Origineel geplaatst door Meiling
            Ik bedoel juist 0,965, adapters van 0,965 naar 1,25 zijn makkelijk verkrijgbaar (EUR 24,00 bij aquarius),
            En adapters van 1.25 naar 0.965 ook, natuurlijk.

Geen kat die ooit een oculair gaat kopen heeft nog een 0.965" oculairhouder - die vind je alleen nog op de goedkoopste elfjes van de goedkoopste Chinese handelaar.
            Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Werken...
            X