Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

probleem loslaten diagonaal van focusser op refractor

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

probleem loslaten diagonaal van focusser op refractor

Hallo,

Ik heb het probleem dat mijn 2inch diagonaal loskomt van de focusser als ik mijn 2inch 40mm Williams Swan oculair gebruik. Bij elkaar is dit een zware combinatie en dat moet dan met 2 schroefjes vastgeklemd worden tegen de focusser van mijn refractor. Gisteravond kwam het weer los en kon het nog net opvangen voordat ze op de tegels belanden. Gelukkig stond er ook iemand bij die mijn telescoop kom opvangen want die was topzwaar geworden en omdat de declinatie los stond suisde de telescoop ook omlaag.
    Weet iemand een oplossing voor dit probleem ?, ik draai de schroefjes dan wel elke keer zo strak mogenlijk aan met het moet toch heel wat gewicht tegenhouden.

b.v.d.

Marcel.
    mvc Berlicum

Klemring ipv klemschroefjes? Mag ik ff een closeup van je focuser om te kijken wat de mogelijkheden zijn?
    Dit is geen undersign.

Commentaar

Hallo Yigal,

Bij deze een foto van de focusser.

alvast bedankt voor de moeite.

Marcel.
      mvc Berlicum

Commentaar

Dat vermoeden had ik al. Voor deze jongen moet je een adaperring met klemring kopen. Ik meen dat Baader er een maakt, maa je kan ook informeren bij Ganymedes hiervoor.
        Dit is geen undersign.

Commentaar

thx,
          ik ga hiervoor informeren.
          mvc Berlicum

Commentaar

Ik denk dat Yigal deze bedoeld .
            Ze zijn prijzig maar zijn top kwaliteit .

Commentaar

Skywatcher: ik bedoel inderdaad zoiets, maar niet exact dat ding. Immers, de schroefdraad die op die focusser zit (ik meen dat het dezelfde is als bij mij maar hang me hier niet aan op) is M56x1, andere draad dus. Ik kan wel even informeren bij iemand die ik ken die mogelijk dat ding heeft en niet op dit forum rondhangt.
              Dit is geen undersign.

Commentaar

In ieder geval da's degene die bij mijn orion erop staat . ("Four-in-One" adapter ) .
                Ik dacht wel dat het handig was om telescoop merk te specifieren als je zoeentje besteld .

Commentaar

Werken...
                X