Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

powerstations

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ronn,

waarom zou je in hemels naam eerst een omvormer aansluiten op een powerpack en dan weer je scoop die eigenlijk al 12V is.
    Neem gewoon een powerpack en sluit je scoop daar op aan.
    Neem er een die minimaal 17Ah (theoretisch 17 Ampere per uur) en je kunt je scoop zeker 1 nacht gebruiken.
    Wil je je laptop ook via een powerpack voeden zou ik als ik jou was daar een aparte voor nemen. Vergeet niet dat je een adapter nodig hebt die de spanning wat opkrikt naar die 19V die je laptop nodig heeft. Deze adapter zal het stroom (Ampere) gebruik ook omhoog brengen. Dus de totale belasting (vermogen) zal zo'n powerpack eerder leeg trekken.

Je kunt altijd nog terugvalen op de interne battarij als je powerpack die je voor je laptop gebruikt hebt leeg getrokken. heb je toch weer een 2 tot 3 uur er bij.

En nee ik ben dus niet naar Frankrijk op vakantie
    Groet, Jan

Commentaar

Hoi Jan , ben verbaasd je nu op dit forum aan te treffen , maar om op je vraag te reageren , ik heb een adapter voor mijn scoop met een snoer +stekker aangezien ik niet technisch ben , hoef ik als ik de omvormer gebruik niks te solderen geen kabels enzo .ik kan dan rechtstreeks de stekker in de omvormer doen. begrijp je wat ik bedoel ?
      of kan dit niet ??
      "We are all stardust " LXD 75 op NEQ6PRO AT 66 ed op astrotech montering
      Lightbridge 12" ,Canon 1000d mod, Bresser 10x 50 bino , SPC900NC

Commentaar

Ja, dat kan wel, maar het is zonde van de verspilde energie.
        Wat jij gaat doen is van 12V 230V maken (omvormer) en dan van die 230V weer 12V maken (voeding) en dat terwijl je scoop al 12V is.

Zowel de omvormer als de voeding trekken onnodig veel energie weg uit het powerpack. Mits je natuurlijk wat accu's serie/parallel gaat schakelen en zo'n 600Ah in het veld zet :P Je zou ook een veld generator neer kunnen zetten, beetje benzine erin en reutelen met die handel, kun je aardig wat kva'tjes leveren. Kan iedereen er van mee profiteren

Beste Ronn, is er misschien een elektronica zaak of een handyman in de buurt die een snoertje kan leveren met aan de ene kant een sigarettensteker en aan de andere kant een plugje die in de LXD montering past. (dat is het belangrijkste)

Ik had de mazzel dat er een legerdump in de buurt was die een compleet snoertje leverde voor 5 euri.

Het is dat je zo ver weg woont, anders had ik wel even zo'n snoertje voor je gemaakt of gekocht.
        Groet, Jan

Commentaar

ik begrijp wat je bedoeld Jan , ga wel even op zoek hier naar zo,n kabeltje !
          groet Ronn :roll:
          "We are all stardust " LXD 75 op NEQ6PRO AT 66 ed op astrotech montering
          Lightbridge 12" ,Canon 1000d mod, Bresser 10x 50 bino , SPC900NC

Commentaar

Werken...
          X