Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

powerstations

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

powerstations

hoi allemaal,
    er is al vaker een topic geweest over powerstations , maar volgens mij nog niet met de volgende vraag.
    ik ben aan het zoeken naar een volwaardig produkt waar ik zowel de scoop als een laptop op aan kan sluiten , zijn er ook powerstations waar je gewoon een stekker op kan aansluiten van bijvoorbeeld de adapter naar de scoop of het stekkersnoer van je laptop. ik ben namelijk a-technisch en het aanpassen van mijn bestaande elctriciteits snoeren d.m.v. solderen is voor mij geen optie. dus als er exemplaren zijn met een stekker aansluiting dan hoor ik dit graag. mijn scoop gebruikt 12 volt.
    hoop z.s.m. iets van jullie te horen.
    "We are all stardust " LXD 75 op NEQ6PRO AT 66 ed op astrotech montering
    Lightbridge 12" ,Canon 1000d mod, Bresser 10x 50 bino , SPC900NC

Er zijn transformators in de handel die van 12V weer 220 maken. Heb ze bij de Makro zien liggen. Zuipt wel stroom natuurlijk.
    De accu die ik gebruik ik 17Ah. Dat lijkt heel wat maar als ik m'n dauwstrips moet gebruiken (bijna altijd) dan moet ik 'm voor de volgende waarneemavond toch echt opnieuw opladen. Zal wanneer je een laptop gebruikt niet anders zijn.
    Ik denk dat je in dat geval voor een veel zwaardere accu moet gaan. Ik denk zelf iets rond de 200Ah te gaan gebruiken, maar ik weet nog niet hoe je de aansluitingen van zo'n (gewone, auto)accu maakt...
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Je hebt een 12v adapter nodig voor je laptop. ik was zo rond de 40 euro kwijt. werkt goed maar kost wel wat stroom, je hebt een aardige accu pack nodig. helemaal als het straks wat kouder wordt.

Commentaar

200ah vind ik wel erg veel. die is niet te tillen die wegen een kilo of 30/40. de helft daarvan zou nog net gaan qwa meenemen denk ik

kleine edit : ik heb t nog licht uitgedrukt

Klikerdeklik

Commentaar

Bij Claire de lune in amsterdam kwam ik dit tegen , is dit wat ik kan gebruiken ? heb ik het goed en heb ik naast de einhell powerpack dan alleen nog 2 kabeltjes nodig van sigarettenaansteker naar 12 volt en zijn deze te krijgen ?
          Energiestation EGS180 van Einhell.
          Dit is een bijzonder handzame power-pack, die op het veld onmisbare diensten kan bewijzen. Geeft gelijkstroom geschikt voor vrijwel ieder apparaat dat u nodig kunt hebben op het veld of in uw achtertuin.
          U kunt tegelijk zowel uw kijker als ook bijvoorbeeld een laptop aansturen.

Links: de EGS 180 powerpack, met een veelheid van aansluitingen.
          Enkele specificaties:
          • Accu: 12V / 11A
          • Miniplugs: 3/6/9 V
          • Sigarettenplug: 12V (2x)
          • Oplaadspanning: 230V 50Hz
          • Starthulp: 12V 50A
          Einhell Powerpack € 82,00• top •Er bestaan tal van additionele accessoires die voor de telescoopbezitter van pas komen. Zoals de extra's van de bekende telescoopmerken. Daarnaast zijn er artikelen die o.a. tijdens het veldwerk onmisbaar kunnen zijn. Wat te denken van een powerpack, die een nacht lang uw goto-telescoop in bedrijf houdt ..
          Einhell EGS180 handzame Powerpack (190x270x130 mm) 3/6/9/12V11A 230V 50Hz 82,00

Commentaar

Hoeveel volt&amps trekt je laptop?

Commentaar

Hoi Clearskies,
              waar kan ik die gegevens vinden ?

Commentaar

aan de onderkant van mijn acer aspire 3100 laptop staat 19 volt 3.42 A , zegt dit jouw wat ? dit staat tevens op de adapter die via de netspanning naar de laptop loopt , dan is waarschijnlijk de laptop niet te voorzien van spanning of laadt hij dan langzamer op ?

Commentaar

Ik heb geen verstand van electriciteit, anders dan dat je haar er rechtop van gaat staan, maar mijn snelle hoofdrekensommetje doet me geloven dat je laptop het daar hooguit 2,5 uur mee doet.

Commentaar

clearskies ,
                    in de advertentie van claire de lune staat dat je tegelijkertijd een goto en een laptop kan aansturen .
                    als hij dan maar 2,5 uur stroomvoorziening heeft voor alleen de laptop . dan is de goto nog niet mee gerekend. hoe lang zal hij dan stroom geven aan alleen de scoop met goto , in de advertentie staat een nachtlang ?
                    als ik de laptop op zijn interne batterijen laat lopen heb ik ongeveer voor 1 a 1,5 uur stroom , moet dus zoeken naar een andere oplossing om zowel de scoop als de laptop van stroom te voorzien 2 powerpacks wordt wat te kostbaar. hoe komt je berekening tot stand ???

Commentaar

Volgens mij vermenigvuldig je gewoon de spanning met de stroomsterkte (Volt x Ampere). Dus 19 x 3.42 = 65 VA. (VA is equivalent met Watt, als ik me goed herinner.) De accu is 12V en geeft 11 A. Hier is dus de VA 132.
                      Meestal betekenen die getallen dat ze per uur de opgegeven energie vragen (laptop) respectievelijk leveren (accu).
                      Je kunt dus 132 / 65 is 2 uur de laptop laten draaien.
                      Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
                      Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
                      Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

bedankt hyperion ,
                        is dat deze berekening ?
                        http://www.popschoolmaastricht.nl/homep ... stroom.htm

Commentaar

Claine de Lune wil je iets verkopen. Daar is het een winkel voor.

Zowel Hyperion als ik komen tot ongeveer dezelfde conclusie v.w.b. de bruikbare tijd. Er van uitgaande dat die tijd correct is heb je dus hooguit twee uur bij gebruik van je GOTO, de laptop en eventuele andere accesoires. Da's dus drie keer niks.
                          Als je navraag doet bij de winkel zullen ze ongetwijfeld gaan roepen dat het wel kan en zich in allerlei bochten wringen (zo bedoelden we het niet, het kan wel als je het anders doet, we kennen iemand en die doet het ook zo, enz. enz.) maar goed, da's dus nie zo.
                          Ik heb zelf in Zuid-Frankrijk gestaan met mijn 12V 17Ah uur, bij min 12 graden, en toen hield die accu het met alleen de telescoop en wat dauwstrips het minder dan twee uur uit.

Commentaar

Origineel geplaatst door ronn franken
                            bedankt hyperion ,
                            is dat deze berekening ?
                            http://www.popschoolmaastricht.nl/homep ... stroom.htm
                            Geen idee, ik zie op je link nergens een formule staan. Maar nee, ik haalde alleen wat oude natuurkunde op (van de middelbare schooltijd). Maar dat is al meer dan dertig jaar geleden.
                            Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
                            Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
                            Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

brainstormen powerpack

bedankt voor alle reacties tot zover,
                              ik heb al aangegeven dat ik a-tecnisch bent als het aankomt op de materie stroom nu kwam ik het volgende nog tegen , waarvan ik niet eens meer wist dat ik het had.
                              het gaat om een omvormer voor in de auto van sky(whats in a name)tronic. deze sluit je normaal gesproken aan op de je sigaretten plug in je auto , ik heb hier ooit ook eens een laptop op aangesloten in de auto en dat werkte toen. alleen weet ik niet meer of deze ook 19 volt gebruikte.
                              waar het mij eigenlijk omgaat is een voorziening voor mijn scoop waar ik een gewone stekker op kan aansluiten. met deze skytronic is dit volgens mij wel het geval.
                              Dus eventueel een powerpack daarop aansluiten de skytronic en hierop de scoop pluggen dan hoef ik geen draden te solderen en kan de gewone kabels gebruiken. of maak ik hier ergens een fout ???
                              de gegevens die op de skytronic staan zijn : DC input voltage 10-15 V
                              AC output voltage :230V/50Hz
                              Battery low Alarm :dC 10.5 +/-0.5V
                              Battery low shutdown :dC 10+/0.5V
                              Operating environment temperature:
                              -15 C (Shutdown above 55 C at full load
                              Output power (Max.) :CE 150W
                              de laptop laat ik dan maar draaien op zijn interne accu.
                              hieronder nog even een paar foto,s om te laten zien waarover ik het heb.
                              graag jullie reacties !!

Commentaar

Werken...
                              X