Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

meenemen Dobson

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

meenemen Dobson

http://www.telescope-service.com/Geopti ... start.html

In verband met erg veel lantarenpalen om mijn woning, moet ik dus met mijn Dob een eindje rijden naar een lekker donker plekje.

Om deze nu telken in de doos te stoppen, en vervolgens in de auto te worstelen is best wel omslachtig.

Nu kwam ik dus deze draagzak tegen en was eigenlijk benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft?
    Zo van beschermd die echt goed.. is die echt lekker transportabel?

Of anders een ander ideetje om hem eenvoudiger mee te nemen?

Alvast Bedankt...
    Als je nergens in kunt geloven, heb je een leven vol onzekerheid.

Ik leg hem altijd gewoon los op de achterbank (evt met gordel er omheen). De montering gaat in de kofferbak.
    Geen gehannes met dozen en tassen.

Haal maar eens een grote dob-buis in je eentje uit zo'n zak. Nog best lastig...
    Bovendien koop ik voor die prijs liever een tweede telescoop
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ja dat klopt, heb je wel gelijk in, 2e vraagje dan zou je zo dan niet eerder je kijker moetten collimeren omdat die op de achterbank ligt te stuiteren?
      of is dit eigenlijk eerder het geval omdat ik hem in de doos op de achterbank heb liggen..

Commentaar

Het zal weinig uitmaken of je telescoop los op de achterbank hebt liggen of in een doos of tas. Collimeren moet je uiteindelijk toch. Wel zaak om de gordels te gebruiken natuurlijk of collimeren heeft geen zin meer na een aanrijding. Misschien een extra airbag monteren.

Commentaar

Ja top, klopt voor je het weet is die ervantussen...
          Nou bedankt voor de tips zal het vanavond direct proberen..

Commentaar

Werken...
          X