Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

stroomvoorziening op locatie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

stroomvoorziening op locatie

Hoi allemaal ,

wie kan mij antwoord op de volgende vraag geven :

Er is al verschillende keren aandacht geschonken aan de stroomvoorziening van de scoop als je op locatie bent.
    bijvoorbeeld door een accu of powerstation.
    Is het correct dat zo,n ellectriciteits bron maar een aansluitmogelijk heeft.
    ik wil graag mijn scoop en een laptop voorzien van stroom.
    Is dit mogelijk ?
    wat is volgens jullie de beste optie.
    en moet er aan een eventuele accu ook nog "gesleuteld' worden ?
    groet Ronn
    "We are all stardust " LXD 75 op NEQ6PRO AT 66 ed op astrotech montering
    Lightbridge 12" ,Canon 1000d mod, Bresser 10x 50 bino , SPC900NC

Als je je laptop via een adapter met de zogenaamde sigarettenaansteker stekker kunt aansluiten zal dat wel lukken, alleen zou ik voor de laptop een apparte voedingsbron nemen. Hangt er ook een beetje vanaf hoe lang je laptop het op de interne accu volhoud. Waar je ook rekening mee moet houden is, als je de laptop op een externe voedings bron aansluit en de interne accu is niet vol hij extra vermogen vraagt om zowel te laden als het gebruik. Gaat wel, maar daarom zou ik een apparte voedingsbron nemen.
    Groet, Jan

Commentaar

Bedankt Jan !!
      zijn er nog meer mensen met andere oplossingen !!

Commentaar

BTW, heb je je bijlage al gezien?
        Groet, Jan

Commentaar

heb ik binnen jan , ik ga er zo gauw mogelijk mee aan de slag !

Commentaar

Hallo,

Je kunt overwegen om een Celestron Powertank bij Ganymedes aan te schaffen. Deze heeft standaard 2 aansluitingen voor sigarettenstekers, nog enkele andere uitgangen, een krachtige 800.000 kaars lamp en een roodlicht lamp. De powertank heeft een traditionele lood/zuur accu, net als in de auto.

De powertank is ontworpen om stroom in het veld beschikbaar te hebben, je hoeft dan niet de accu van de auto aan te spreken met het risico dat deze leeg is als je naar huis wilt.

Als extra kan de Powertank ook gebruikt worden als starthulp bij een lege accu van de auto. Voor meer details zie: http://www.celestron.com/c2/product.php ... ProdID=370

Als je al zoiets hebt met een enkele aansluitplug, dan heeft Conrad (http://www.conrad.nl) stekers met één mannetje en twee vrouwtjes in meerdere uitvoeringen. Vraag de gratis papieren katalogus, zelf vind ik dat wat handiger zoeken dan in de online katalogus.

Groet,

Ton.

Commentaar

Ik gebruik Deze. houd de helenacht laptop/ kendrick dew heater 2 strips en de telescoop. dan is hij ook leeg.
              en de auto start er ook goed op.

heeft 10 amp aansluiting wat best veel is.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                Ik gebruik Deze. houd de helenacht laptop/ kendrick dew heater 2 strips en de telescoop. dan is hij ook leeg.
                en de auto start er ook goed op.

heeft 10 amp aansluiting wat best veel is.
                Zo heb ik ook ééntje. Beschikt over twee aansluitingen van 1 amp. en één aansluiting voor sigarettenaanstekers van 10 amp. Heeft zelfs een ingebouwde compressor om uw luchtmatras op te blazen wanneer je naar de perseïden wil kijken. Verder zijn er in de handel handige verdubbelaars zodat je op die éne 10 amp. aansluiting toch twee apparaten kan aansluiten. Voor een frigootje of koffiezet bv.

Commentaar

Werken...
                X