Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

battery pack of accu ?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

battery pack of accu ?

Hallo allemaal ,

Op dit moment doe ik alleen nog maar observaties in mijn eigen achtertuin , en meestal heb ik dan de scoop rechtstreeks aan het electriciteitsnet gekoppeld. Mijn Meade Lxd 75 heeft echter een batterij houder voor 8 grote D batterijen die elk 1.2 volt leveren .
    als je het aantal dus vermenigvuldigt met het aantal volt kom je op 9.6 volt terwijl de scoop of eigenlijk de motor 12 volt vraagt. kan dit een reden zijn dat een object dat ik volg langzaam uit beeld verdwijnt ?

Wat gebruiken jullie ? , ik hoor wel eens mensen die een gewone auto accu gebruiken. hoe gaat dit precies in zijn werk. ik ben niet erg technisch dus een eventueel antwoord graag niet te technish.
    groet Ronn
    "We are all stardust " LXD 75 op NEQ6PRO AT 66 ed op astrotech montering
    Lightbridge 12" ,Canon 1000d mod, Bresser 10x 50 bino , SPC900NC

@ ronn franken

Een gewone batterij heeft een spanning van 1,5V. 8*1,5= 12 volt
    Als je oplaadbare batterijen gebruikt heb je inderdaad te maken met 1,2V.
    Op dit forum ben ik al eens tegen gekomen dat een lagere spanning volg fouten geeft.

Ik zou als ik jouw was een kleine 12Vaccu bijv. 7Ah aanschaffen.

Commentaar

Nog een Knoalster

Het zou goed kunnen dat het komt door iets te lage spanning. Ik denk dat het vergelijkbaar is met mijn ETX. Als ik die op batterijen laat lopen volgt hij minder goed dan wanneer ik hem via een adapter op netstroom laat lopen.
      Ik weet alleen niet hoe het werkt met een accu van een auto e.d.

grts
      Meade LXD75 8" Schmidt Newton
      The Imaging Source DBK21AU618

Commentaar

Bij te lage spanning kan de montering vervelend gaan doen!!

Ik gebruik de volgende spaningsbronnen. De Powercube ooit eens bij de jawel LIDL gekocht.
        De jumpstarter bij Halfords, deze heeft tevens twee aansluitingen 12V, een 9 watt lampje, handig bij het opruimen, een compressor en mocht je auto niet willen starten..........................

Power genoeg om je scoop een week te laten knorren :P

Ik wilde er een fotoje bij plaatsen, maar heb geen idee hoe dat moet
        Groet, Jan

Commentaar

Ik heb ook zo'n 'powerpack' met noodaccu, compressor en lampjes - maar ik ben er nog niet in geslaagd om die samen te laten werken met mijn gemotoriseerde SP-DX montering. Ik dacht altijd dat die gewoon een 12 volt aansluiting gebruikte, maar blijkbaar moet er nog het een en ander aan geconfigureerd worden...
          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Heb je aan de polaristeit gedacht brinx? Vixen is zo idioot geweest de polariteit om te draaien. De centrale pin van de DD1 12v connector is af-fabriek - (min)
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
              Ik heb ook zo'n 'powerpack' met noodaccu, compressor en lampjes - maar ik ben er nog niet in geslaagd om die samen te laten werken met mijn gemotoriseerde SP-DX montering. Ik dacht altijd dat die gewoon een 12 volt aansluiting gebruikte, maar blijkbaar moet er nog het een en ander aan geconfigureerd worden...
              En hij is 12V?
              plus en min goed aangesloten?
              Groet, Jan

Commentaar

Vergeet bij die Meade Autostar telescopen niet een "Calibrate Drives" wanneer je van spanningsbron wisselt!

Enne, ik zeg accu i.p.v. batterijen.
                "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Yup, ik heb het met verschillende voltages geprobeerd, en met beide polariteiten (er zit zo'n handig stekkertje bij dat je gewoon andersom in zijn vatting kunt steken). Het spul is niet defect, want daarna werkte alles wel gewoon met battery pack of specifieke netstroomadapter. Raar.
                  The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Heb je ook al aan het stekkertje gemeten of er spanning op staat? (draadbreuk)
                    Groet, Jan

Commentaar

Heh, da's wel een goeie tip inderdaad. Ik moet ergens even een multimetertje regelen!

A MacBook user!

Commentaar

accu of batterijen

hey eriko, ik pb je even met wat vragen
                        "We are all stardust " LXD 75 op NEQ6PRO AT 66 ed op astrotech montering
                        Lightbridge 12" ,Canon 1000d mod, Bresser 10x 50 bino , SPC900NC

Commentaar

Oh, topic komt als geroepen, ik hoor al Halford's etc. Wie weet goede 12V powerpacks? (Graag prijs erbij vermelden)
                          Dit is geen undersign.

Commentaar

Jumpstarter 4 in 1, Halfords, Ik meende rond de 85 euries. (17Ah)
                            Groet, Jan

Commentaar

Re: accu of batterijen

Origineel geplaatst door ronn franken
                              hey eriko, ik pb je even met wat vragen
                              Ik ben benieuwd of ik ermee kan helpen! Maar we komen er wel uit

grts
                              Meade LXD75 8" Schmidt Newton
                              The Imaging Source DBK21AU618

Commentaar

Werken...
                              X