Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

2" Zenitspiegel voor SCT

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

2" Zenitspiegel voor SCT

VRaagje: kan in een 2" Zenitspiegel voor SCT een 2" filter in?

Denk wel 2" Zenitspiegel voor SCT!! SCT DUS.

Met vriendelijke groet,

San

wel das een goeie, kheb een 2" sct diagonal, waar vermoedelijk een 2" filter zou moeten inkunnen, maar zie eigenlijk ook niet echt waar ie dan zou passen.
    Quelle horreur !
    Requiem pour un twister.

Commentaar

Er zou aan de binnenkant schroef draad inzitten maar een 2" Zenitspiegel voor SCT heeft aan die kant een SCT kopeling. Dus ik vraag me af..

Commentaar

wel daar zit inderdaad een schroefdraad aan de sct koppeling maar men 2" filter past er niet in...

Diep waar je het oculair steek zit ook een schroefdraad, maar het lijkt me zeer sterk en onhandig om de filter daar in te draaien.
        dit heb ik wel nog niet geprobeerd.
        Quelle horreur !
        Requiem pour un twister.

Commentaar

En.. niemand het weet?....

Commentaar

Wel kheb dus een burgess 2" sct diagonal, en er is nergens een plek waar ik een 2" filter in krijg, buiten in de 1,25" Adapter, daar past ie natuurlijk wel in.

als je hem voor 2" oculairen wilt gebruiken past ie rechstreeks in het oculair anders in de 1,25" adapter.

kdacht ook dat je hem nog ergens anders kon insteken.
            Want ze staan geadverteerd zo een beetje als SCT diagonal threaded for filter... dan zou je denken dat de diagonal zelf ergens een filter kan aanvaarden.. maar het is de 2 naar 1,25" adapter.
            Quelle horreur !
            Requiem pour un twister.

Commentaar

Werken...
            X