Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

TS ED Barlow 2x - 2" Version

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

TS ED Barlow 2x - 2" Version

Hallo,

Heeft iemand ervaring met TS ED Barlow 2x - 2" Version?

Is die goed? (met vergroting van 1.5x 2x en 2.7x)!!!

Hier wat info

This is the 2" counterpart of our famed 1.25", 2x/1.5x TS Barlow lens. It is well made both in design and craftmanship. Both lenses are fully multicoated for best-possible contrast and transmission. The lenses have a diameter of 37mm, thus you can even use 2" wide angle eyepieces without vignetting.

Further uses:

- With a 2" extension tube - 50mm - you will attain a magnification of 2.7x compared to an eyepiece without the Barlow lens. That way you turn a 30mm wide angle eyepiece into an 11mm wide angle eyepiece with comfortable eye relief.

- Remove the black anodized lens cell from the Barlow lens and screw it directly into your eyepiece to attain a magnification of 1.5x.

--------------------------------------------------------------------------------

Item No. Short description Price - Euro incl. VAT
    TSB2z ED Barlow lens 2x - 2" version 99.-
    TSV250 Extension tube 2" - length: 50mm 25.-

Niemand?

Commentaar

Niemand? Slecht of goed.? Of kan ik beter de orion 2" (2x) kopen?

groetjes

San

Commentaar

Re: TS ED Barlow 2x - 2" Version

Hoi,

Ik gebruik al enige tijd de TS ED barlow 2" 2 x en ben zeer tevreden. Enkele dagen geleden had ik kans
        om bij goede seeing (in het bos op de hei) mars te bekijken en heb de prestaties vergeleken met
        de befaamde Klee 2,8 barlow. De TS ED 2" barlow geneert geen kleurfouten in tegenstelling tot de Klee barlow
        (geeft rood-blauwe randen aan Mars) en geeft bovendien nog een contrasrijker visueel beeld. In beide gevallen
        zijn de barlows gebruikt met een Baader 9 mm Genuine orthoscopisch oculair in een 10" F:4.8 dobson
        van Orion Optics met strehl 0.98 spiegel.

Groetjes en CS

Eddy
        De ex van een Polarex
        Meade LX90

Commentaar

Werken...
        X