Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Twijfel tussen twee diagonalen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Twijfel tussen twee diagonalen

Ik wil mijn standaard 90 graden diaginaal vervangen door een betere, en twijfel tussen twee verschillende, namelijk deze en deze.

Nu lees ik hier dat een dielectric coating ook een nadeel heeft, zeker bij 1,25", vandaar dat ik neig naar de eerste diagonaal.

Kan iemand mij hierin adviseren? Bedankt alvast.

Ernst.
    Batchainpuller schreef: Ik vind wel dat een dob zoals een samuraizwaard naar je lichaamsverhoudingen op maat gemaakt moet worden.

Mischien door sparen voor een 2" ?

Later heb je er mischien spijt van ?
    Meade 10" Lx-50, Meade ETX 80

Commentaar

Ik denk dat een 2" visual back weinig zin heeft op mijn scope. Wil ik ooit naar meer aperture dan zal het waarschijnlijk een dob worden.
      Batchainpuller schreef: Ik vind wel dat een dob zoals een samuraizwaard naar je lichaamsverhoudingen op maat gemaakt moet worden.

Commentaar

Nou, zelfs op een 127mm kijker, loont dat hoor. Hangt trouwens meer van de baffles dan van de opening bij deze telescoop.
        Dit is geen undersign.

Commentaar

Juist door de baffletube bij mijn mak denk ik dan 2" niet genoeg nut maakt om er te investeren.

Nu las ik gisteren op cloudynights dat voor een telescope met een grote F waarde, een amiciprisma een prima oplossing kan zijn. Zijn er goeie kwaliteit 1.25" amiciprisma's?

Commentaar

Juist door de baffletube bij mijn mak denk ik dan 2" niet genoeg nut maakt om er te investeren.
            Niet alleen dat , een 2" diagonaal op een skywatcher mak passen is "niet zo evident" .

Commentaar

Ik heb er wel zo'n verloopring bij om SCT accessoires te kunnen toepassen, maar omdat het optisch weinig zin heeft ga ik geen geld aan een 2" diagonaal uitgeven. Ik denk dat ik voor de Orion of Astrotech 1.25" dielectric ga vanwege de levensduur cq. slijtvastheid.

Commentaar

Werken...
              X