Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Welk prisma kopen?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Welk prisma kopen?

Ik wil een niewe diagnonaal kopen voor mijn refractor. Ik gebruik nu een gewone van diagonaal van Skywatcher. Ik heb eens een betere gebruikt van iemand en Saturnus was duidelijk scherper. Ik wil natuurlijk zo weinig mogelijk betalen zodat ik nog een paar andere spullen kan kopen :P .

Op nr. 1 staat:
    Burgess
    De specs zien er niet slecht uit.

Op 2 staat:
    Orion
    Ik heb het wel voor Orion stuff en de prijs is praktisch hetzelfde.

Op 3 staat:
    WO
    WO natuurlijk, maar zou het verschil te zien zijn met de Burgess Ik ben niet van plan op 50 te betalen voor de naam WO.
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Ik heb de 2 inch burgess voor mijn SCT en die bevalt prima.

In ieder geval 200% beter dan de diagonaal die Celestron standaard mee geeft.
    305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Re: Welk prisma kopen?

Origineel geplaatst door Jefke
      WO natuurlijk, maar zou het verschil te zien zijn met de Burgess Ik ben niet van plan op 50 te betalen voor de naam WO.
      Is er niemand die hier op kan antwoorden ?
      Ik ben ook van plan om een diagonaal te kopen.

Niemand ervaring met WO ?
      Of die weet dat je het verschil ziet tussen de burgess en de wo?
      Meade 10" Lx-50, Meade ETX 80

Commentaar

Ik heb de WO en ben er uiterst tevreden over .
        Of er een verschil te zien is met de Burgess weet ik niet .
        Maar wat me wel opvalt in de afbeeldingen is dat de schroeven van WO groter lijken .
        Dat kan het gebruiksgemak beivloeden .

Commentaar

Je laat als voorbeeld drie maal een diagonaal zien, maar in je onderwerp vraag je naar welke prisma je moet kopen. Ben je je dit bewust anders krijg je misschien iets anders dan je wilt.
          Batchainpuller schreef: Ik vind wel dat een dob zoals een samuraizwaard naar je lichaamsverhoudingen op maat gemaakt moet worden.

Commentaar

Ik ben heel tevreden over deze Intes 1,25" spiegel. Niet duur, hoge reflectie, compressiering, filterdraad.

http://www.teleskop-service.de/AstroTS/ ... intesZenit

Duidelijk beter dan de standaard Celestron-prisma's.

Commentaar

Heeft er mischien iemand deze ?
              http://www.williamoptics.com/diagonalPr ... atures.htm
              SCT ring (visuel back veronderstel ik) krijg je er gratis bij.

Commentaar

WO is sowieso niet duur, dus je betaalt niet voor 'het merk'. Dat zie je eerder bij Vixen cs.
                Ik heb 2 dielectric (99% ) diagonalen van WO en die vind ik prachtig. Heerlijk in gebruik en eerlijk is eerlijk: zien er ook mooi uit.
                Grootste pluspunt: een koperen ring die je oculairs NIET beschadigt!
                De carbon fiber? Tja. misschien is ie wat lichter door de materiaalkeuze. Als ik de advertentie zo lees, zou het alleen voor de show zijn.
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Kheb die burgess recent gekocht... voor 110e.
                  en die bevalt me zeer.
                  Geeft me goed beeld.
                  wss zul je met duurdere exemplaren betere of mooiere afwerking vinden, en bv vijsjes van de oculairhouders die er niet kunnen uitvallen wat bij deze wel het geval is.
                  Maar voor dat geld vind ik deze in 2" toch prima hoor.
                  Quelle horreur !
                  Requiem pour un twister.

Commentaar

De carbon fiber? Tja. misschien is ie wat lichter door de materiaalkeuze. Als ik de advertentie zo lees, zou het alleen voor de show zijn.
                    Die koolstof vezel vervangt het originele aluminium in de zijplaatjes .
                    Die zijplaatjes in alu zijn geen 2mm dik en wegen nagenoeg niets .
                    Die koolstofplaatjes zijn dus inderdaad voor "het oog ".

Commentaar

Wat ik mss wel nog kan zeggen, bij de burgges en dat dit op ander modellen mss minder is... De brass compressie ring moet je nogal eens effe terug tegoeisteken, en je moet je EP er echt recht inzetten ander zit je tegen de rand van de ring te ploeteren.
                      Mss dat andere diagonals hier ene betere oplossing voor hebben.
                      Quelle horreur !
                      Requiem pour un twister.

Commentaar

Iedereen bedankt voor de goede info !
                        Ik ga nog wat door sparen en ga waarschijnlijk dan voor de WO 2" carbon denk ik.

" Ik vindt dat toch wel een prachtige uitvinding dat forum gedoe "

Commentaar

Werken...
                        X