Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zoekerkijker voor Meade ETX

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zoekerkijker voor Meade ETX

Ik heb tot nog toe één serieus probleem met m'n Meade ETX70AT ondervonden. Ik zou het best heel fijn vinden als er gewoon een zoekerkijkertje op zou zitten. Iemand van de wat meer ervaren mensen suggesties op dit gebied ? Ik ben wel een beetje inventief en zou er best een kijkertje op kunnen 'lijmen'(slik), maar ik wil hem ook graag portable houden in het rugzakje. Dus het zou gemakkelijk zijn als het kijkertje makkelijk demontabel is. Het liefst natuurlijk on the spot na uitpakken weer gecalibreerd met hoofdkijker te monteren. Maar da's waarschijnlijk wel heel veel gevraagd. Het hoeft natuurlijk geen heel nauwkeurige zoeker te zijn. Maar ik wil graag iets meer dan een beetje langs het korte buisje van de ETX kijken. Misschien moet ik de loop van een buks er maar op monteren !!!!
    Of groene 532 nM laserpointer ??? Misschien niet zo'n dom idee ? Iemand een goed idee ?
    Bij welk topic zou ik deze vraag nog meer kunnen plaatsen ? Want het heeft natuurlijk niet specifiek iets met een Meade ETX te maken !
    Dank en groet, Erik
    There's no dark side of the moon really....
    In fact it's all dark
    (naar Roger the Hat, roadie Pink Floyd)

Zelfklevend klittenband misschien? Heb ik zelf nog niet geprobeerd, want ik durf ook niet zo goed. Als ik mis plak, krijg ik het er dan nog af zonder m'n kijker te beschadigen? (de lak, bedoel ik.)

Het bestaat in ieder geval wel. Maar ik ben nu eenmaal een z*kerd, dus ik ben op zoek naar zwart klittenband(tot nu toe alleen maar wit gevonden).

Als jij durft te pionieren volg ik je

Commentaar

Denk eens aan een red dot finder met zwaluwstaart motage schoentje. De rdf's zijn niet duur en makkelijk in gebruik. Door de zwaluwstaart verbinding kan je de rdf er makkelijk opzetten of afhalen. Tevens zorgt dit type verbinding er voor dat de rdf elke keer dat je hem er weer op zet (redelijk) goed uitgericht blijft. Het schoentje is overigens behoorlijk aan de prijs. Je moet het met boutjes en moeren (beste oplossing) of met dubbelzijdig plakband (alternatief) bevestigen op je kijkerbuis. Overigens zijn er ook gewone zoekers te krijgen die via een dergelijke verbinding op een kijker kunnen worden gemonteerd.
      16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Gewoon twee gaatjes geboord in de dauwkap.
        Het beste weer om testerrenkijken is geen weer.

Commentaar

Origineel geplaatst door dab
          Gewoon twee gaatjes geboord in de dauwkap.
          Goeie oplossing! Desnoods (als je zelfs geen gaten in de dauwkap wil) maak je zelf een dauwkap waar je RDF op gemonteerd kan worden. Omdat de tubus zo kort is, zit ie daar ook nog eens op de hadigste plek. Innovatief, Dab!
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Het voordeel op de kap is dat je hem kan draaien zodat je de ideale plek kan zoeken.En twee kleine gaatjes in de dauwkap,daar kan ie wel tegen.

Commentaar

Kijk, daar heb ik nou nog eens wat aan, en ik niet alleen geloof ik. Dat dubbelzijdige zwarte klittenband is gewoon in iedere beetje naaiartikelenzaak te koop Capella. Aan mijn ETX ook effe geen klittenband. Maar toch deze reactie omdat je er verder onwijs veel mee kunt doen. Ik plak er zelfs een GPS/datalogger mee op m'n motorfiets.
              Maar die dauwkap. Wauw. Geniaal, nou ja, hele praktische inval. Zo'n ding kun je voor een paar tientjes nog eens verzieken, al doe je dat niet eens met paar gaatjes. Van en keer op de keien vallen beschadigt hij meer.
              Maar: Wat zie ik nou eigenlijk voor apparaatje op die dauwkap zitten ? Waar koop ik het ? Wat kost het ? Zelfde vragen voor RDF ! Of is dit een RDF ? (tsja, ik weet meer van kijkers dan van 'lullige' zoekertjes. Maar die laatsten vind ik wel onontbeerlijk. En kennelijk ben ik niet de enige. Lang leve Single-star-alignment op een Grote-beer-ster !
              There's no dark side of the moon really....
              In fact it's all dark
              (naar Roger the Hat, roadie Pink Floyd)

Commentaar

De rdf heb ik bij eene Rob T gekocht,ik zal geen reklame maken ,koste al bij al nog geen twintig euro.Maar tja dat kan je zo duur maken als iemand wil he.

Commentaar

Ik heb geen dauwkap. Ik gebruik zo'n flexi-ding. En die bevalt me best.
                  Hoe weet ik dan wat precies dé plek is om te plakken? En krijg ik het nog fatsoenlijk los als ik mis plak?

Commentaar

Werken...
                  X