Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

fastar nog nuttig ?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

fastar nog nuttig ?

Naaf u allen,

Ik ben in het bezit van een zgn Fastar Buis. Maar het fastar dingetje zelf is allang uit de handel genomen. ( voor de jongeren, het is een lens samenstelling om met F2.0 CCD opnames te kunnen doen )

Zou er des al niet te plus toch nog iets er mee te doen kunnen zijn.
    Een korte zoektocht op Google e.d gaf niets recents er meer over, en de meeste commercieele sites melden discontinued.
    EQ6, C8, 100mm/F5, russenton, en wat verrekijkers

Wat is het bevestigings syteem? Schroefdraad?
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

http://starizona.com/acb/HyperStar-C648.aspx

Deze worden wel degelijk nog gemaakt...
      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Aha !!!

mijn dank is groot.

Commentaar

Ik heb ook een C8 gehad met fastar en een zoektochtje gedaan. Je maakt inderdaad van je F10 kijker een F2.2 (!) .
          Echter had het voor mij niet zoveel zin, omdat ik met een digitale camera werk. Als je die op de correctorplaathouder bevestigt, dan heb je een obstructie van hier tot tokio. Bovendien heb je geen enkele kans meer om door de kijker heen te kijken.
          Heb je een echte astrocamera, dan is het natuurlijk anders. Volgens mij had jij zoŽn starlight xpress of niet?
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

ik heb een mx916 tot beschikking, maar je kan ook een canon in beeld hangen :>
            Als ik het goed lees gebeurd dat ook, maar de prijs van zo'n assembly + c14 is me iets te gortig.

oh ja, vakantie oid ? ( ik nop wel even een PM, of een PM naar nop )

Commentaar

Edjuh&Nop: Ik ken iemand die uitstekende foto's maakt in de VS met een fastar met een gewone digitale camera, obstructie of geen obstructie.
              Dit is geen undersign.

Commentaar

Werken...
              X