Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De ultieme sterrenkijk-auto deel 2

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De ultieme sterrenkijk-auto deel 2

Ik had een grappige foto , maar ik kon het oorspronkelijke topic niet meer vinden, vandaar dit nieuwe topic.

Onlangs had ik geen zin om m'n Dobson af te breken en probeerde of hij ook in zijn geheel in de auto pastte. En dat lukte ook nog. Wel moest ik de passagiersstoel er eerst uitschuiven.

Overigens : waarnemen door het open dakje heb ik nog niet geprobeerd.
    Ga ik wel eens proberen als het heel hard waait.
    Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Haro Super !!! LOL , trouwens is dat een van de eerste serie beetles na de bril of nie ?? ziet er goed uit !.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Haha Harro, toch wel handig zo'n schuifdakje. Mooie wagen ook, ik heb zelf twee kevers gehad, maar niet zo oud als die van jouw (1957 ?).

Commentaar

Lol Weet je een Dobson op een camionette achteraan gemonteerd zou ook wel leuk zijn .
        Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Origineel geplaatst door ArieV
          is dat een van de eerste serie beetles na de bril of nie ?? ziet er goed uit !.
          Inderdaad Arie:
          in 1953 werden de dubbele achterraampjes vervangen door een ovaal achterraampje.

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
          Haha Harro, toch wel handig zo'n schuifdakje. Mooie wagen ook, ik heb zelf twee kevers gehad
          Vriend! Makker!
          Ik begrijp uit je woorden dat je ze niet meer hebt....??

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
          ... maar niet zo oud als die van jouw (1957 ?).
          Aaah: een kenner! Bijna goed.
          Deze is van ’56 en ze heet Brunnhilde.
          Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Origineel geplaatst door Deepsilence80s
            Lol Weet je een Dobson op een camionette achteraan gemonteerd zou ook wel leuk zijn .
            Jazeker: daar hebben Nop en ik in het verleden al eens over zitten dagdromen.
            Wat dacht je van deze leuke kijker op een aanhangertje?
            Bedoel je zoiets?

Commentaar

Laten we het lekker op Harro´s prachtige autodob houden, voordat het draadje weer in de bekende plaatjes afglijdt, ok?
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

OK, maar die 40inch is wel erg mooi gezwart!
                Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Origineel geplaatst door Harro
                  Vriend! Makker!
                  Ik begrijp uit je woorden dat je ze niet meer hebt....??
                  Het heeft pijn gedaan (snif), dat wel, maar ze waren beide toe aan een complete revisie en dat was me net even te veel werk. Ze zeggen wel eens "oude liefde roest niet"" maar die van mijn deden dat wel en hoe. Maar als ik die van jouw zo zie dan krijg ik wel weer de kriebels om er weer eentje te willen rijden ja. Maar dan een met een schuifdak om mijn telescoop volledig gemonteerd te kunnen vervoeren.

Commentaar

@Harro zekers Maar een dob op een vaste aanhangwagen aan de truck zou nog leuker zijn
                    Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Hey Harro,

Er is altijd baas boven baas

Nog even sparen voor zo'n telescoop......
                      8" Skywatcher Newton (Imaging)
                      4" Skywatcher Achro (Guiding)
                      EQ6 Syntrek
                      Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                      Philips SPC900 (Guiding)
                      DSLR Focus; DSLR Shutter
                      PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Werken...
                      X