Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Roodpuntkijker

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Roodpuntkijker

Hey iedereen.

Overlaatst reed ik langs de wapenwinkel (waar ze eigenlijk wat alles voor de jacht hebben) en ik zag een roodpuntkijker (vescheidene hoor) .
    Nu vraag ik me af zou dat ook als zoeker voor een telescoop kunnen gebruikt worden net als de RDF en telrad?

Grts Deep.
    Jupiter. Mannen weten waarom.

als je hem weet te monteren zou ik zeggen waarom niet het verschilt niet veel met wat wij kunnen gebruiken.
    als je wil kan alles en als het niet kan is er meestal wel een weg zodat het kan

Commentaar

Ik heb me zelfs laten vertellen dat de door ons zo gewaareerde red-dot finders vooral voor op geweren en ander schiettuig zijn ontwikkeld. Dat ze ook erg goed bruikbaar zijn op telescopen is mooi meegenomen.
      16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Re: Roodpuntkijker

Origineel geplaatst door Deepsilence80s
        Nu vraag ik me af zou dat ook als zoeker voor een telescoop kunnen gebruikt worden net als de RDF en telrad?
        Ja wel ... hier een site met wat voorbeelden.
        http://www.weasner.com/etx/finders.htm
        Het is erg ETX ... maar ik vond het wel lachen.

Groeten Ton.
        (btw NightWish rocks :-)
        Als het vanavond maar niet licht regent.

Commentaar

Hmmm. Was een "l" weggevallen. Had ik laatst ook. Url= http://www.weasner.com/etx/finders.html
          Maar inderdaad leuke informatie!
          Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
          Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
          Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Het ligt er aan wat je hebt gezien.
            Als het rode puntje wordt geprojecteerd op een glaasje, dan kan het.
            Maar is het gewoon een rode laser, dan kan het niet.
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Jagen met een rode laser op je geweer in Nederland is verboden. Dus als het een beetje een correcte winkel is geweest zal het wel geen laser zijn.
              "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
                Jagen met een rode laser op je geweer in Nederland is verboden. Dus als het een beetje een correcte winkel is geweest zal het wel geen laser zijn.
                Ok dan was het niet zon correcte winkel want ze hadden eveneens lasers als roodpuntkijkers.
                Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

In de schietsport worden zowel lasers als RDF's gebruikt. Sterker nog de astro-RDF is van oorsprong een schiettuig-RDF.
                  Ik heb zowel op mijn Pronto als Lightbridge soortgelijke RDF's zitten. 44mm aperture, lekkere brede doorkijk.
                  Als je een beetje starhop-ervaring hebt en een goede sterrenkaart (Cambridge/Pocket-Sky Atlas o.i.d.) dan wil je niet meer anders :-)

<:{{{{{>
                  Cum grege non gradior

Commentaar

Origineel geplaatst door Deepsilence80s
                    Origineel geplaatst door Steem
                    Ok dan was het niet zon correcte winkel want ze hadden eveneens lasers als roodpuntkijkers.
                    Nou ja, nu ik verder denk, het kan natuurlijk ook voor het buitenland zijn. Dus het is gewoon een correcte winkel. My bad. :P
                    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
                    X