Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vixen DD1/MT1 Problemen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Vixen DD1/MT1 Problemen

Heb 2 MT1 motoren van vixen voor mijn GP. En een DD1 Controller. Ik hoor een continu 'gestotter' uit de stappenmotoren komen. Soms staat de montering helemaal stil, en soms draait ie als een zonnetje.
    Als ik de controller op 32x (zonder knoppen aan te raken!) zet dan lijken de motoren wel meer spanning te krijgen, dat is raar.
    Ik heb de motoren verwisseld, maar ik krijg nu alleen maar gehaper en getik uit beide motoren. Ik heb het vermoeden dat het de DD1 controller is. O ja, ik voed m met 12v. Ik heb de polariteit omgedraaid (contactje in de controller omgesoldeerd)
    Iemand ervaring?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Probleem opgelost! De hele avond was verpest door een verouderd contact. Toen ik de plug op de motor stevig aandrukte en een beetje schuin hield toen liepen de stappenmotoren.
    Ik ga nieuwe (betere) din stekkertjes solderen aan de DD1.
    ( Deze mag blijven staan modjes, want er zijn waarschijnlijk meer mensen die tzt hetzelfde meemaken.)
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Laat het zeker weten als er een vervolg komt .

Commentaar

Ik maak even gebruik van dit topic omdat mijn vraag ook over de mt-1 van vixen gaat.
        Ik heb een vixen SP, passen de motoren van een GP-DX hier ook op ik kan namelijk een mt-1 motor kopen en deze voor de decl as gebruiken.
        Wie kan me hier uitsluitsel over geven?
        "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Werken...
        X