Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuw oculair gekocht! Wauw.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuw oculair gekocht! Wauw.

Via een vriend van me heb ik een Speers-Waler 80 graden FOV oculair besteld (in mei). Pas vandaag binnen gekregen maar wat een ding voor dat geld. Ik werkte al een tijdje met vixen LVW, erg mooi, maar voor de helft van het geld dit ding!
    Neeeh, geen reclame, gewoon enthousiast
    Dit is in vergelijking met plössl echt een enorme stap vooruit.
    Ik geloof dat aquariusoptics ook budget wide-angle hebben die ook niet onder doen voor het dure Vixen en Nagler spul.
    O ja, het is een 10mm op een C8, dus een leuke combinatie.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

super cool!
    de helft van het geld van een Vixen LVW, das niet veel. heb zelf laatst meer dan 300 euro weggelegd voor een nagler (t6 13mm) en ben daar echt zeeeeer tevreden over, maar als een veel goedkoper oculair hetzelfde biedt, moet ik toch bij mn volgende aanschaf verder kijken.

het merk ken ik overigens helemaal niet. waar kan je ze aanschaffen? ik ben namelijk van plan om binnenkort mn oculair-verzameling uit te breiden met een of twee nieuwe...
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

Commentaar

Zoo u heeft een nagler. Eigenlijk zouden we eens moeten afspreken om een vergelijkend warenonderzoek te doen.
      Ik heb gezocht naar goedkope Nagler/LVW klonen.
      De orion stratus (98% exacte kopie lvw) is te koop bij telescoop.nl
      De speers Waler is te koop bij Teleskopservice. Erg lange levertijd.

Maar wat heb jij aan filters en oculairs rondliggen? Ik ben net aan het opbouwen.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

jaja, 1 nagler (t6 13mm) in mijn accesoire-koffertje.

verder heb ik twee simpele plossles (26 en 10 mm) die bij de telescoop zaten. ook deze wil ik op den duur vervangen/aanvullen met TV oculairs.

ben van plan om allereerst een panoptic 24 mm aan te schaffen, voor het grootst mogelijke beeld mogelijk met 1 1/4" oculairs. tevens wil ik ook nog een nagler met een kleinere brandpuntsafstand, wellicht 11 of 9 mm.

helaas moeten die twee nog even wachten, aangezien ik net een TV Powermate heb aangeschaft. ik heb om twee redenen voor de PM boven een barlow gekozen: de 2.5x vergroting stond me erg aan (in combinatie met de neximage) en PM zijn beter te gebruiken in combinatie met oculairs met hogere brandpuntafstanden dan barlows. dus kan ik een panoptic 24 mm (wanneer ik die heb) wel gebruiken in een PM, terwijl die nauwelijks te gebruiken is in een barlow.

maar goed, ook ik ben dus net bezig met het opbouwen van een leuk accesoire-assortiment. en het lijkt me dan ook zeker leuk om een keer een warenonderzoekje te doen speers Waler vs Nagler...
        Vixen Great Polaris
        Canon 350D - NexImage

Commentaar

heb net zitten kijken op cloudynights.com en daar is een artikel verschenen waarin de speers waler (ofwel de antares swa) worden vergeleken met naglers. het artikel is in het engels, maar niet minder interessant:

klik hier voor pfd

blijkt dat de speers walers het zeer goed doen, vooral de 10 mm. een reactie van een gebruiker van de speers 10 mm zei verder:
          "Looking into a 9mm plossl looks like looking through a mcdonalds straw now."
          maar hetzelfde geldt uiteraard ook voor de gehele nagler-serie...

groeten
          Vixen Great Polaris
          Canon 350D - NexImage

Commentaar

proficiat met de nieuwe aanwinst :applaus:

Commentaar

Thanks! Ben er erg blij mee. Zo langzamerhand gaan al mijn Plössls de deur uit, dus als iemand nog voordelige plössls wil hebben!!

Commentaar

Werken...
              X