Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Barlowsuggesties

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Barlowsuggesties

Ben zover dat ik een nieuwe barlow wil gaan kopen. Ben begonnen met eentje van 60,-. Ik merk dat ik beter materiaal nodig heb om betere resultaten met het fotograferen te behalen.

Suggesties?
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Aan wat merk je dat dan ?

Commentaar

Geen voorkeur qua merk. Ik denk zelf aan een 2 of 3 x barlow; 1,25 ". Het moet in ieder geval een betere qua kwaliteit zijn dan die ik nu heb. Zie:

http://www.astroshop.de/teleskope/zubeh ... 3s--1-25--

Dus graag voorstellen!!! 8)
      EQ6 Syntrek
      Philips SPC900 (Guiding)
      DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Maar waaraan merk je dat je aan een nieuwe barlow toebent? Veel mensen hier op het forum hebben geen topspul maar maken toch wel erg goede foto's!

Maar een shorty + is een goede barlow. De televue powermates zijn ook erg goed en de meade 5000 serie barlows (telextenders) zijn ook goed.

Commentaar

Volgens mij is dat dezelfde 'huismerk' 3x barlow die bij TS te koop is (ziet er in ieder geval hetzelfde uit en kost ook evenveel). Ik kan bevestigen dat dat echt een waardeloze barlow is. Het beeld dat deze produceert is erg wazig en zit vol met abberaties en andere afwijkingen..

Ik zou een Tele Vue TV2 willen aanraden. Nagenoeg perfect beeld en heel redelijk geprijsd (voor een Tele Vue).
          "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Maar waaraan merk je dat je aan een nieuwe barlow toebent?
            Foto's zonder barlow zijn m.i. erg scherp. Als ik de Barlow (onder de zelfde omstandigheden dus) er tussen zet krijg ik het beeld niet meer scherp. Dus vandaar de conclusie. Of is deze te snel?
            Ik zou een Tele Vue TV2 willen aanraden.
            Ook nog een suggestie voor een leverancier?

Thanks!
            EQ6 Syntrek
            Philips SPC900 (Guiding)
            DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Origineel geplaatst door Firefly
              Foto's zonder barlow zijn m.i. erg scherp. Als ik de Barlow (onder de zelfde omstandigheden dus) er tussen zet krijg ik het beeld niet meer scherp.
              Te snel. Het is veel moeilijker scherp te stellen met een barlow (m.a.w. met een langere brandpuntsafstand); de lichtkegel mag dan spitser zijn, je stelt scherp met iets *voor* de barlow dus je verplaats het brandvlak meer bij een zelfde beweging van de oculairhouder.
              Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Televue barlows kon ik alleen vinden bij De Koepel in Utrecht en dan tot 3x, misschien dat iemand anders nog een suggestie heeft waar je bijvoorbeeld de 5x kunt krijgen ?

Commentaar

Kijk eens bij robtics op zijn site. http://www.robtics.nl

juist, staat de televue dus niet op zijn site, maar hij heeft h'm wel. Ik dacht iets van 225
                  Groet, Jan

Commentaar

Foto's zonder barlow zijn m.i. erg scherp. Als ik de Barlow (onder de zelfde omstandigheden dus) er tussen zet krijg ik het beeld niet meer scherp. Dus vandaar de conclusie. Of is deze te snel?
                    [quote:b7p3q46s]Ik zou een Tele Vue TV2 willen aanraden.

Thanks! [/quote:b7p3q46s]
                    Ik heb die van mij bij Teleskop Service gekocht.

http://www.teleskop-service.de/televue/ ... htm#barlow
                    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Je zou ook nog aan een Tal barlow kunnen denken. Ik heb er zelf 1 en hij bevalt mij goed. Ze zijn in 2x en 3x te krijgen bij Van Grootven in Antwerpen, waar je ook per post kunt bestellen. (http://www.Grootven.be)

De Tal Barlows zijn kort en zeer robust. Het leuke is dat je de Barlow er af kunt schroeven en dat je de lens dan rechtstreeks aan het oculair kunt schroeven (minder vergroting) en dat je een leeg verlengbuisje overhoud, die makkelijk is indien je wat focusseerruimte te kort komt bijvoorbeeld bij aardse observaties.

Bert
                      Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Werken...
                      X