Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Widefield-oculairen bij Celestron ?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Widefield-oculairen bij Celestron ?

Ik heb weeral iets raars tegengekomen op de website van Baader-Planetarium:
    Het betreft hier de Ultima LX (70°) en de Axiom LX (82°):
    Ultima LX: http://www.celestron-nexstar.de/zube...are.htm#ultima
    Axiom LX: http://www.celestron-nexstar.de/zube...lare.htm#axiom

Volgens mij zijn deze oculairen de antwoorden op hun tegenhangers van Meade.
    Of deze oculairen van goede kwaliteit zijn, blijft een vraag.
    Bresser Hunter 10-30x50
    Bresser Skylux 70/700

Als het de meade tegenhangers zijn (en ze lijken er wel erg veel op, ook qua prijs) zijn het goede occulairs. Al vind ik die Ultima er wel wat raar uit zien.

Commentaar

Ziet er nogal plasticerig uit hé.
      Ik denk dat deze gebaseerd zijn op de Astromaster en Omni XLT telescopen.
      Bresser Hunter 10-30x50
      Bresser Skylux 70/700

Commentaar

Celestron is op zoek naar een nieuwe 'hippe' stijl, daarmee denkend aan een beetje ergonomie en gebruiksgemak voor de gebruiker. Is erg jammer, want ik vind wat ze nu maken er niet uit zien. Ik hoor of lees verder ook weinig over de toegevoegde waarde. Als ze nou zouden zeggen dat het bepaalde eigenschappen bezit (beter bescherm tegen schade na vallen of beter bestand tegen vibraties) dan zou ik er nog nut van in zien (alhoewel het uiterlijk natuurlijk veel beter kan). Misschien vloeit er wel iets nuttigs uit alles wat Celestron nu doet, maar dat blijft nog afwachten. Gelukkig is Celestron niet het enige merk, en kun je ook lekker wat anders kopen.

Dat ze kopiëren is toch al een jarenoud verhaal?
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

En weer kloont ook Celestron gewoon weer onze vriend Televue (Ben ik even blij dat ik morgen mijn eerste 2e hands Nagler opculair koop mogelijk)
          Dit is geen undersign.

Commentaar

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik moet zeggen dat ik de vorm van die Ultima wel kan waarderen. Mezelf kennende, denk ik dat ik zo'n model minder snel uit m'n (soms verkleumde) vingers zou laten glippen.

Alle nieuwigheden moeten soms even wennen. Wie heeft 'm al geprobeerd?

Commentaar

Werken...
            X