Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

grote accessoire, een SkyShedPOD: meer kopers in NL?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

grote accessoire, een SkyShedPOD: meer kopers in NL?

Hoi,

Aangezien ik de pest heb aan wind en kou ga ik een grote aanschaf doen: een SkyShedPOD.

De SkyShedPOD is een (mobiel) observatorium gemaakt van kunststof en in een half uur op te zetten en af te breken, maar ook permanent te plaatsen, met een draaibare koepel die half opent. Een geweldig ding. Zie http://www.skyshedpod.com
    Gaat om en nabij de 1750 kosten om er eentje in NL te krijgen (aanschaf + kosten). Verre van goedkoop, maar dan heb je wel wat.

Begin april worden de eerste POD's in de VS/Canada uitgeleverd. Europa volgt ergens juni/juli.

Ik weet niet of er andere enthousiastelingen zijn, maar als dat zo is dan kunnen we misschien een flinke smak geld besparen op het laatste transport-deel, van Engeland naar NL. De POD's gaan in een container van Canada naar Engeland, dat kost niet zoveel (een container kost $4000, er gan er zo'n 40 in). Het enkele transport van 1 POD naar NL is waarschijnlijk 2 tot 4 keer zo duur. Gecombineerd kost dat minder (per stuk), misschien kunnen we ze zelfs ophalen, stukken goedkoper (voor 1 kan dat niet uit).

Iemand interesse?

Met vriendelijke groet,

Arjen Elsenaar

PS Europese distributeur: http://www.altairastro.co.uk
    there's always another life

Gaat om en nabij de 1750 kosten om er eentje in NL te krijgen (aanschaf + kosten). Verre van goedkoop, maar dan heb je wel wat.
    Tja, het kost een paar centen maar daar betaal je dan ook voor zeg ik altijd.

Alhoewel het mij ook erg aanspreekt heb ik er de centen niet voor helaas.

N.B.: Je link naar de skyshedpod werkt niet goed (ik heb hem wel gevonden via Google overigens)

Commentaar

Als het allemaal niet zo lukt met het vinden van mede enthousiastelingen is het misschien handig te weten dat Robtics dergelijke Pods in NL schijnt te gaan leveren.
      Zelf heb ik helaas niet voldoende ruimte om een dergelijke pod te plaatsen.
      16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Voor dat geld bouw ik een mooie schuur met rol dak . en dan heb je geen dak die in de wegzit. of dat je snachts moet opletten als je aan fotografie doet, dat hij niet in de lichtweg komt.

Commentaar

Precies Ko !
          i love astronomie

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
            Voor dat geld bouw ik een mooie schuur met rol dak . en dan heb je geen dak die in de wegzit. of dat je snachts moet opletten als je aan fotografie doet, dat hij niet in de lichtweg komt.
            Dat was ook mijn eerste plan. Ik heb de bouwtekeningen ook gekocht (die zijn voor een prikkie te koop). Een roll-off is hartstikke mooi, maar kost veel tijd om te bouwen en je moet goede (dure) materialen gebruiken om in het Nederlandse natte weer je dak krimp/uitzetvrij te houden. Daarnaast heb je een betonvloer nodig en die ligt er dan vrij permanent. Voor mij was het een bezwaar om het dak te openen. Dat kan ik niet met 1 arm en om dat ook nog eens electrisch te maken....

De SkyshedPOD is licht en heeft genoeg aan een vlonder/deck. rubbervloertje erin en klaar. Een betonnen funderingspaal voor een pier. Dat is alemaal verwijderbaar (behalve dat beton, maar dat kan je laten overgroeien :-).

De opening is 180 graden dus zo snel loopt een object niet weg uit je clear field en zonodig kun je de koepel met de hand heel simpel draaien.

Het blijft wel veel geld, dat vind ik ook, zeker als je ziet dat een POD met 3 bays (opslagruimte) "maar" 1250 kost als je in Canada/VS woont. Helaas moet ook deze goody geimporteerd worden.

Als je echt grote apparatuur hebt dan hou je ook niet veel ruimte over. Op de website worden binnenkort foto's geplaatst van heel veel typen telescopen/monteringen in de POD, zodat ieder kan zien of het een optie is.

Commentaar

Dit was ik nog ff vergeten:

Iedere oplossing heeft zijn voor en tegens. Die moet iedereen maar voor zichzelf afwegen. Dat stadium ben ik al voorbij, dus graag alleen reactie op de vraag of er andere mensen geinteresseerd zijn of vragen over de POD.

Als je behoefte hebt aan discussie over de voors en tegens van de verschillende typen oplossing moet je ff een nieuw berichtje posten.

groet Arjen

Commentaar

Ik zal verder geen discussie losmaken, maar dit is wat ik bedoel met het dak wat in de weg zit. Het zenit wordt lastig.
                http://www.skyshedpod.com/images/wsp191720.jpg

Verder is het ieder zijn keus, maar je kan je geld maar 1x uitgeven.

Commentaar

Aangezien ik de pest heb aan wind en kou ga ik een grote aanschaf doen: een SkyShedPOD
                  Ik ben ook geen liefhebber van kou en dus vroeg ik mij af of je deze al hebt je deze al aangeschaft en zo ja bevalt hij??
                  305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Werken...
                  X