Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Picostar

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Picostar

Is er iemand die zo'n picostar in zijn bezit heeft? Of er al een review over gelezen heeft? Het ziet er heel interessant uit maar het is wel prijzig. Het zou wel handig zijn om zoiets in huis te hebben.
    http://www.hoo-germany.de/produkt.php?prd=269
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Je kan altijd eerst proberen met een zaklamp met een stukje silverfolie voor waar een dun gaatje in zit .

Commentaar

Ik heb van iemand gehoord dat diegene een kogellagertje gebruikt die in de felle zon ligt.
      Zou je ook eens kunnen proberen.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Ik verkoop nog kerstballen voor 49,95 per stuk
        Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Een kerstbal voldoet prima!

Als jij de waarde van je telescoop doorgeeft dan kan ik je de afstanden voor je opstelling geven...
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Geen kerstballen, het is nu niet de periode ervoor. Na wat op het internet gezocht te hebben had ik een kunstster in 5 minuten. Een LED zaklampje, wat zwart papier en wat plakband. Daarna prik je er een gaatje in met een naald en steek je een klein stukje fijn glasvezel erdoor. Het beste van al is dat het nog werkt ook. Ik kon diffractieringen zien. Het beeld was wel wat donker. Ik ga ofwel een nieuwe batterij nodig hebben ofwel een blauwe LED zaklamp.
            Nu kan ik altijd perfect collimeren, geen goede seeing meer nodig. 8)
            Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Het lijkt alsof de vezel toch nog aardig dik is. Als het sterbeeldje te dik is dan kan je alleen collimeren.
              Met een kleinere kunstster kan je ook de optische kwaliteit van je kijker beoordelen.

Als alleen het eerste noodzakelijk is dan heb je er voldoende aan.

Commentaar

Ik wil het gewoon gebruiken om te collimeren. De foto is gewoon uit de hand genomen met een digitaal fototoestel, wel niet door een telescoop. Daardoor lijkt het alsof de glasvezel wat dikker is.

Commentaar

Maar heeft zo'n kunstster nou echt nut? Binnen is het veel warmer dan buiten dus zul je altijd weer opnieuw moeten collimeren zodra je je spullen buiten hebt gezet, toch?
                  "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Naast dat je een telescoop horizontaal gaat collimeren. Bij grotere spiegels gaat de spiegel ''hangen''. Zodra je hem omhoog richt zal de telescoop weer uit collimatie zijn en heb je weer de oude vertrouwde ster nodig...

Ik vind hem om te collimeren dan ook niet echt nuttig. Voor stertesten daarintegen is hij geweldig!

Commentaar

Werken...
                    X