Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De Sphinx SXD: Hij is er (in Japan)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De Sphinx SXD: Hij is er (in Japan)

Misschien mijn volgende monterinkje!
    De gewone Sphinx draagt mijn C11 al, en deze al helemaal.
    http://www.vixen.co.jp/at/sxd.htm
    Wie vertaalt het even?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Kan je niet beter gelijk een Tak montering bestellen Nop?
    Waarom hoor je trouwens hier zo weinig over de Takahashi monteringen... afgezien van dat ze moeilijk te krijgen zijn enwaarschijnlijk erg duur zijn..

Weet je al wanneer hij hier te bestellen is de Vixen?
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Vertaling stuur ik je even als je wilt!
      Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
      http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

waarom niet posten?
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Copyright. Babelfish!
          Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
          http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Vind dit toch wel wat mooier dan de oude Sphinx. De controller is nog wel erg Nintendo!
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Brrrr... Afschuwelijk ding. Zoals Dolly Parton ooit zei: "It's very expensive to look this cheap.

Hij zal vast prima zijn, maar jongens, waarom moet ie er nou uitzien als een Duplo/Nintendo/Rexona opblaasmontering?
              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Cool! Gratis PAC MAN game bij de controller

EDIT Demelza:
                Geen screenshots plaatsen!
                Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Ik heb al opgevangen dat die sphinx monteringen amper bruikbaar zijn voor astrofotografie. De takahashi's staan erom bekend "out of the box" gewoon te werken, zonder sleutelen of hervetten. Maar ze zijn dan ook heel wat duurder dan voorbeeld een losmandy G11; die dan weer bekend staat als een "doe het zelf" montering.

Commentaar

Ik zie er anders geen grote telescopen op staan Nop.
                    Weet je wel zeker dat je die montering wil overwegen?

Waarschijnlijk zit je dan weer aan het maximum van de montering.
                    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Wie wil er nou een montering (en ik quote Nop himself) die je niet handmatig kan bedienen en waar je dus altijd stroom voor nodig hebt?
                      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ik ben zo consequent. Vixen is gewoon lekker.
                        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Roel heeft wel een punt.

Wat denken jullie: als ik een opwindmontering uitvind, is daar een beetje markt voor?
                          Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Waarom geen monteringen met ingebouwde oplaadbare accu's? Ok, het zaakje word wat zwaarder, maar het scheelt weer met sjouwen en een irritante kabel!
                            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Op alles is wel wat op/aan te merken natuurlijk, maar de Spinx is gewoon "cool" en kwaliteit, of je het ontwerp nu mooi vindt of niet.

Alles zit mooi geďntegreerd, geen losse kabeltjes e.d. en hij kan ondanks zijn laag eigen gewicht behoorlijk wat dragen.

Plus dat 'ie ook nog aardig portable is.

Astrofotografie is ook mogelijk, alleen met de eerste versie's van de software wat minder.

Starbook moet je even mee leren omgaan en zou wat kleine verbeteringetjes kunnen gebruiken (softwarematig) maar er komen nog steeds nuttige update's uit en langzaam maar zeker komt dat goed.

nobody's perfect.

Inderdaad zonder stroom/accu kun je er alleen maar naar kijken hoe mooi 'ie is en heb je er verder niets aan.

Nu hoorde ik ergens dat je zonder accu in je auto ook niet erg ver komt. 8)

De nieuwe SX-D kan zo'n 20% meer dragen dan de Spinx en voor de SX-D geven ze een draaggewicht van 15Kg. op.
                              Meestal houden ze een slag om de arm hiermee.

Verder zit er uiterlijk weinig verschil tussen de Spinx en de SX-D, de SX-D heeft witte afdekkapjes en de Spinx blauw.
                              Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                              ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                              Auteur:Ik

Commentaar

Werken...
                              X