Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Veilig inputvoltage voor Vixen DD-1

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Veilig inputvoltage voor Vixen DD-1

Ik heb op de SP-DX montering twee MT-1 motortjes zitten, die aangestuurd kunnen worden met de DD-1 controller. Normaal gesproken werkt het ding op 12 volt geloof ik, maar ik heb op het moment naast het 'battery pack' alleen een adapter die op zijn laagste stand 15 volt DC kan leveren. Ik vraag me af of dat eventueel nog bruikbaar is voor de DD-1. Is het veilig te gebruiken? Gaan de motoren gewoon sneller lopen? Of loop ik het risico iets in de electronica te verbranden als ik de DD-1 aansluit op 15 volt DC?
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Helpt dit ?
    http://www.vixenamerica.com/pdf/Control ... oltage.pdf

Commentaar

Dat helpt zeker! Jammer, voltages boven de 12 volt worden sterk afgeraden. Daar zal ik dus wat anders op moeten verzinnen!
      The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
        Dat helpt zeker! Jammer, voltages boven de 12 volt worden sterk afgeraden. Daar zal ik dus wat anders op moeten verzinnen!
        Als je handig bent met een soldeerbout kun je een LM7812 of LM317 gebruiken om de spanning omlaag te brengen. Deze stabilsatoren IC's hebben weinig extra componenten nodig om een eenvoudige gelijstroom-convertor te maken.

Eenvoudiger is misschien nog een paar 'dikke' diodes in serie te zetten, je verlies ongeveer 0.6 V per diode ... afhankelijk van de hoeveelheid stroom die trekt ...

success.
        Als het vanavond maar niet licht regent.

Commentaar

Je moet trouwens erg opletten welke adapter je gebruikt. Er zit soms een groot verschil tussen de specificaties die op de adapter genoteerd staan en de werkelijke waarden. Er is veel goedkope troep in omloop. Ik had er laatst één die een overschrijding van 75% had t.o.v. van het genoemde voltage. Gebruik alleen gestabiliseerde voedingen en meet ze van te voren voor de zekerheid even door.
          16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Werken...
          X