Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Skywatcher/Synta motoren op GP, welke?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Skywatcher/Synta motoren op GP, welke?

Als ik bij Ganymedes langsga ben ik een dikke 300 euro armer voor een RA motor + afstandsbedieningskastje voor een vixen GP.

Als ik bij Robtics ga Chinezen dan heb ik een DUAL axis drive voor ongeveer de helft. Scheelt enorm in prijs:

http://home.planet.nl/~lefeb019/accesso ... _dual.html

3 Vraagjes

1. Kan dit, is de motorunit+kastje compatibel.
    2. Kan ik het kastje gebruiken op een originele vixen motor
    3. Is deze chinees het een aan- of afrader voor fotografie. (plm 2 minuten unguided met Vixen GP)
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Volgens mij heeft Dutchastro deze set ook op zijn GP DX staan.....
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Ik zit zelf meer aan een van dezeoplossingen te denken. TS verkoopt ze voor de ADM van Celestron, maar volgens mij passen ze ook op een EQ-5 (de ADM is een EQ-5 kloon).

Wacht ff hierstaat het die Chinees zou dus ook op een Vixen-GP moeten passen.

Overigens biedt Rob volgens mij geen dual axis aan maar een single-axis (alleen de RA), kijk maar er zit maar 1 snoertje aan van de controller naar de motor, de TS versie is wel een dual-axis. (Ik denk dat Rob zich vergist heeft in de foto, daar staat een dichte en een opengewerkt motertje op, waardoor je denkt dat het er twee zijn ).

Commentaar

Kijk anders eens wat rond op de tweedehands sites.
        ebay, astromart, astronomie.de daar komen af en toe wel vixen motoren langs.
        Je moet alleen wat geluk en geduld hebben.

En anders kun je altijd nog die pentax verkopen
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Zelf sinds kort de bresser duo op m'n montering gezet, visueel OK, 2min unguided fotografie???? denk het niet. Voorzover ik nu kan bepalen liepen de vixen motoren en sturing een stuk beter.
          Ook voor guided fotografie was de vixen prettiger deze had een 1,5x stand ipv een 2x stand die als laagste op de bresser zit.
          Takahashi TSA102 // Lunt 60 Tha B600 // Skywatcher AZ4 // Skywatcher EQ8 // Celestron AVX

Commentaar

Als je het over de duivel hebt.... Is ditniet toevallig precies wat je zoekt?
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Het is van celestron, maar misschien is het beter dan de bresser optie.
              On the other hand, maybe not

Gewoon ff vragen wat ie er voor hebben wil.
              Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

O ja, het moet vr zaterdag
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
                  Ik zit zelf meer aan een van dezeoplossingen te denken. TS verkoopt ze voor de ADM van Celestron, maar volgens mij passen ze ook op een EQ-5 (de ADM is een EQ-5 kloon).
                  En geen plastic in de overbrenging. Ziet er beter uit dan vele andere opties.
                  Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Norbert, ik breng zaterdag een SP-DX mee met MT-1 motortjes erop. Misschien kom ik vrijdagavond ook al trouwens, dat ligt er een beetje aan hoe laat ik terug ben van mijn werk.

Wellicht handig om die te gebruiken als backupje of zo?
                    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
                      Als je het over de duivel hebt.... Is ditniet toevallig precies wat je zoekt?
                      Dat is overigens niet dezelfde kwaliteit als de motorsturing van TS die heeft metalen tandwielen en geen kunststof zoals die op marktplaats.

Commentaar

Werken...
                      X