Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Planetary HR eyepiece ''TMB designed" bij TS, LET OP!!!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Planetary HR eyepiece ''TMB designed" bij TS, LET OP!!!

Uit welingelichtte bronnen heb ik vernomen dat de 'TMB's' van TS niet dezelfde zijn als de TMB Burgess Planetary series.

Het is een soort 'kloon', en ze mogen van Thomas Back ook onder geen voorwaarde onder zijn naam verkocht worden! Vandaar dat ze ook staan aangeboden als Planetary HR eyepieces! En daar is ook de prijs naar dus...

De kwaliteitscontrole is daar dus niet TMB kwaliteit . . .

De link naar de oogstukken :P
    http://www.telescope-service.de/eyepiec ... rt.html#hr
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Toont toch weer mooi aan welke richting TS op gaat....

Commentaar

Ik wil met dit bericht zeker niet TS afkraken.

Meer mensen die denken een goed kwaliteitsproduct te kopen te adviseren, leg 15 euro meer neer en koop er een die door een strenge kwaliteitscontrole is geweest en die de naam TMB wel mag dragen...
      We kennen Thomas Net Arend... tot in de puntjes

Commentaar

Damm, ik zou me serieus bedrogen voelen, maar het ergst van al is dat ze qua prijs niet veel goedkoper zijn dan de echte.
        Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Laat eerst even blijken of ze kwalitief echt minder zijn of beter dan die 15 euro eer je het product af gaat schilderen. Dat ze een beetje een loopje nemen met de benaming is natuurlijk (mogelijk irritante) marketing, maar ik heb nog nergens gelezen dat ze in de praktijk ook daadwerkelijk slechter zijn dan 'ervaring' doet vermoeden. En over het algemeen doen de oculairs van TS het toch goed naar prijsverhouding meen ik.

Kortom, is er ook praktijkervaring met deze oculairs? Daar ben ik wel benieuwd naar. Want 15,- blijft toch 15,-.
          "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
          - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Zoals Patrick al zegt is de kwaliteitscontrole niet zo goed. Dit zal weer russisch roulette zijn....mischien heb je een goede...mischien ook niet. Enigste wat ik weet is dat vrijwel alle echte tmb's (uitzonderingen daargelaten) gewoon goed zijn.

Commentaar

De waarschuwing vind ik ook wel op zijn plek, maar ik wil ook even vermeld hebben dat ze niet slecht hoeven te zijn. Eerst maar eens afwachten of en hoeveel slechte er doorheen glippen, en wat de kwaliteit er van is.
              "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ik heb antwoord gekregen van TS op mijn vraag wat het verschil is tussen hun oculairen en die TMB;

Hello Patrick,

Thanks a lot for your request!

Of course it's impossible for us to look into Burgess' internal functionings, but according to my knowledge there is no difference whatsoever except for the different branding.

Best regards,

Telescope-Service

Ze weten het zelf ook niet precies... maar ze zijn dus waarschijnlijk niet hetzelfde concludeer ik....

Je kan nog alle kanten op met dit antwoord...

Commentaar

Uhhh...geldt dit soort dingen ook voor andere oculairen van" huismerken"?
                  (Als je voelt wat ik bedoel)

Commentaar

Nou, dit vind ik wel een beetje (mogelijk) naief van TS. Ze kunnen prima weten wat er in Burgess oculairs zit. Doorzagen met een diamantzaag en meten maar. Klinkt heel cru maar voor een bedrijf die graag wil weten wat de concurent maakt, is dit wel een methode. Al zullen ze nooit toegeven dat ze het op die manier doen.
                    Dit is geen undersign.

Commentaar

het blijft een raadsel of ze hetzelfde zijn of niet

Commentaar

Origineel geplaatst door Yigal
                        Nou, dit vind ik wel een beetje (mogelijk) naief van TS. Ze kunnen prima weten wat er in Burgess oculairs zit. Doorzagen met een diamantzaag en meten maar. Klinkt heel cru maar voor een bedrijf die graag wil weten wat de concurent maakt, is dit wel een methode. Al zullen ze nooit toegeven dat ze het op die manier doen.
                        reverse engineering
                        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

En stel dat het dezelfde zijn , so what ?
                          Het is toch niet de eerste keer dat oculairs gekoppieerd worden ?
                          Kijkers die vroeger alleen bij WO te koop waren worden nu ook door andere merken verkocht .
                          Niks nieuw dus .

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
                            reverse engineering
                            Precies, en het is publiek geheim dat Meade dit spelletje bij Televue heeft gedaan.
                            Dit is geen undersign.

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
                              reverse engineering
                              Precies, en het is publiek geheim dat Meade dit spelletje bij Televue heeft gedaan.
                              Betreffende welke productlijn?
                              Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Werken...
                              X