Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Advies gevraagd: stukje coating mist van gloednieuwe barlow

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Advies gevraagd: stukje coating mist van gloednieuwe barlow

Hallo allemaal,
    ik heb dit weekend mijn nieuwe Orion Shorty Plus ontvangen maar als ik de twee delen waaruit hij bestaat van elkaar schroef is te zien dat er een klein stukje van de coating afgebladderd is. Ik heb een klein plaatje getekend waarop te zien is wat ik bedoel.

Het stukje zit dus op de rand boven de schroefdraad en je kijkt er dus op als je in de barlow kijkt. Het licht grijze is eigenlijk glimmend zilver en zwart en donkergrijs is dus de coating.

Het deel zit niet in het directe lichtpad (denk ik) en als ik met een occulair er doorheen kijk kan ik er niets van zien. Zonder oculair is het wel te zien en het wordt dus niet bedekt als de delen op elkaar geschroefd worden.

Nu twijfel ik of ik dit zal accepteren. Ik wil hem graag houden en gewoon gebruiken maar als later blijkt dat dit bv interne reflecties veroorzaakt dan zal ik daarvan balen natuurlijk.

Wat zouden jullie doen - niet accepteren en terugsturen en nieuwe vragen?
    Of is er misschien een makkelijke manier om dat stukje missende coating zelf opvullen? Is er een goedje te koop wat je goed als coating kan gebruiken?
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Zwarte viltstif of, nog beter, zwarte nagellak. Kwestie van even kijken of er een gothic fuifje in de buurt is. Of een carnavalswinkel, deze tijd van het jaar. :P
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Of in een modelbouw winkel een verfstift kopen van tamiya .
      Meer bepaald de XF-1 Flat Black .

Commentaar

Bedankt. Ik hoopte al een beetje dat er wel iets op te vinden was. Ik vind het jammer dat de coating zo afgeleverd werd maar ik wil nu niet voor iets wat een detail lijkt (ik heb er voor zover ik kan zien geen last van) de boel terug sturen, extra kosten maken en weer een tijd zonder zitten.

Ik hoop er binnenkort nog even door heen te kunnen kijken om er echt zeker van te zijn dat het niet uitmaakt maar die verfstift ga ik zeker kopen. Kan ik ook mijn huidige occulairen aanstippen want daar zijn ook wat puntjes op te zien.
        Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

lakstift autolak. B ij elke auto-onderdelenzaak bv.:Brezan, Halfords enz.
          Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Werken...
          X