Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mini-inbussleuteltjes nodig voor koppeling SP-DX met MT-1

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mini-inbussleuteltjes nodig voor koppeling SP-DX met MT-1

Ik heb onlangs een koppelingetje gekocht om naast motorsturing op de SP-DX ook gewoon handbesturing te kunnen gebruiken. De tandwieltjes op het motorasje en op de wormwielas zitten d.m.v. heel kleine inbusboutjes in positie op die assen.

Ik kan die moertjes wel loskrijgen met een fijne schroevendraaier, maar ik kan het vervangende tandwieltje wat bij de koppeling hoort niet goed vastkrijgen op die manier, daarvoor zal ik echt een mini-inbussleuteltje moeten gebruiken. En die heb ik dus niet...

Heeft iemand die volgend weekend naar de Veluwe komt misschien een dergelijk klein inbussleuteltje en kan diegene het wellicht meenemen? Hier thuis heb ik wel inbussleutels, maar zelfs de kleinste van het setje is nog net te groot voor deze minieme boutjes.
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Ik heb ooit voor een paar eurie (of waren het nog guldentjes?) een heel compleet setje imbusjes gekocht bij de Kijkshop. Zijn zo'n vijftig sleuteltjes in totaal, daarmee grijp je nooit mis.
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Inderdaad, inbussleuteltjes hoeven echt niet veel te kosten. Niettemin zal ik mijn bakje met sleuteltjes volgende week wel meenemen, geen probleem!
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Clearskies
        Ik heb ooit voor een paar eurie (of waren het nog guldentjes?) een heel compleet setje imbusjes gekocht bij de Kijkshop. Zijn zo'n vijftig sleuteltjes in totaal, daarmee grijp je nooit mis.
        Ik bedoel: Tot je er in het donker eentje in het gras laat vallen.....
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Origineel geplaatst door Clearskies
          Ik bedoel: Tot je er in het donker eentje in het gras laat vallen.....
          Haha! Ik weet er alles van. Nu heb ik dus altijd een stukje wit tape om de sleuteltjes geplakt.
          Ook handig: waar het enigzins mogelijk is (collimatiemoertjes, stelboutjes van de focusser etc) gewoon vervangen door normale boutjes met een zeskant. Dan kun je ze zelfs met je vingers aandraaien!
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Perfect, alvast bedankt voor de moeite Roel! Ik heb namelijk komende week hoogstwaarschijnlijk geen tijd meer om te gaan shoppen voor sleuteltjes... maar nu ik weet dat zulke kleine sleutels gewoon verkrijgbaar zijn in 'standaard' winkels zal ik er binnenkort eens langswippen.
            The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Het juiste inbussleuteltje is gevonden! Door een gelukkig toeval had ik vandaag even de kans om een doe-het-zelf zaak binnen te lopen en de juiste inbussleutel te kopen. Dat is dus al geregeld - Roel, je hoeft niet meer per se je sleutels mee te nemen op het astroweekend. Maar wel bedankt voor je aanbod!

Nu moet ik nog even de opening in het tandwieltje iets schuren met zeer fijn schuurpapier omdat de passing nu veel te strak is (de vrijloop is meer een klem-loop).

A MacBook user!

Commentaar

Werken...
              X